بجنورد- رئیس دادگستری خراسان شمالی از کلاهبرداری ۸۹۲ میلیون ریال کارمند پست بانک از مشتریان در استان در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

کلاهبرداری ۸۹۲ میلیونی کارمند «پست بانک» از مشتریان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: این فرد به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفت لکن با توجه به تحقیقات به عمل آمده در نهایت به جرم خیانت در امانت به مبلغ ۸۹۲ میلیون ریال و با شکایت پست بانک و ۲۰ نفر از مشتریان و جعل استفاده از سند مجعول به ۴ سال و چهار ماه حبس محکوم شده است.

وی افزود: فرد نامبرده با صدور برگ افتتاح حساب بلند مدت و کوتاه مدت صوری و به صورت دستی بدون این که سپرده مشتریان در نرم افزار های پست بانک ثبت و مبالغ را به صندوق بانک واریز کند و با درج سود غیر واقعی در برخی موارد درج سود ۲۴ درصد، و خارج از قوانین و مقررات بانک مرکزی و پست بانک وجوه دریافتی از مشتریان را فقط با ارائه برگ سپرده به نفع شخصی برداشت می کرد.

رئیس دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: در برخی از مواقع نیز به جهت جلوگیری از اعتراض مردم و افشاء شدن موضوع از حساب شخصی خود به حساب مشتریانی که صوری افتتاح حساب نموده اقدام می کرد.

قدرتی افزود: پس از تحقیقات اولیه در دادسرا و دادگاه و دفاعیات بلاوجه وی و وکیل نامبرده با توجه به اسناد و مدارک و نظریه کارشناسی رشته حسابرسی در نهایت از جهت خیانت در امانت به تعداد بیست فقره به تحمل چهار سال حبس محکوم شده است که با توجه به مقررات قانونی در مرحله اجرا مجازات اشد(چهارسال و چهار ماه) مربوط به جرم خیانت در امانت در صورت قطعیت حکم اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.