تبریز- شهردار تبریز در دیدار با کاردار سفارت آلمان در کشورمان، بر لزوم اجرای همکاری‌های اثرگذار با محوریت برنامه‌های گردشگری تاکید کرد.

نقش اقتصادی و فرهنگی تبریز، امتیاز ویژه در روابط ایران و آلمان است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدار با کاردار سفارت آلمان ، با اشاره به پیشینه همکاری‌های تبریز با صنایع آلمانی، یادآورد شد: دوره مهمی از پیشرفت‌های ایران در دهه‌های گذشته، مقارن با حضور صنایع آلمانی در بخش‌های مختلف ماشین‌آلات، کشاورزی، خدمات و عمران تبریز بوده است؛ در مقابل، فعالان اقتصادی تبریز نیز از دیرباز در فرصت‌های تجاری آلمان حضور موثر داشته‌اند.

وی اضافه کرد: این تعامل موثر، با توجه به تحولاتی که امروز در ارتباطات بین‌المللی کشورمان رقم خورده، قطعاً قابل استمرار است.

شهردار تبریز، ساختار تشکیلاتی شهرداری‌ها را امتیازی مهم در همکاری‌ با کشورهای مختلف خواند و تصریح کرد: شهرداری‌های ایران با توجه به ساختار مستقل از بخش‌های دولتی، به خوبی می‌توانند اهداف بین‌المللی را در چارچوب سیاست‌های خارجی کشور پیش ببرند؛ در این میان، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی،  زمینه‌های ملی و بین‌المللی را برای نقش‌آفرینی این شهر فراهم آورده است.

وی با بیان این‌که تبریز پایتخت فرش دستباف جهان و هامبورگ از مراکز مهم عرضه فرش در جهان است؛ به رایزنی‌های شهرداری تبریز برای ایجاد خط هوایی تبریز به هامبورگ اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم برای ایجاد این مسیر پروازی، در سفر سال گذشته به شهر هامبورگ  صورت گرفته و مقرر شده شرکت هوایی قشم، به زودی شرایط آغاز این پرواز را فراهم کند.

نجفی به مدیریت یکپارچه در شهر تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: مراودات اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی و تجاری، مطابق اهداف دیپلماسی شهری تبریز است.

شهردار تبریز اظهار داشت: تبریز، از میزبانی هیئت‌های گردشگری و فرهنگی، شرکت‌های صنعتی، فعالان اقتصادی، تیم‌های ورزشی و برپایی هفته‌ها و نمایشگاه‌های آلمانی استقبال می کند.

ماریان شوگراف کاردار آلمان در کشورمان نیز در این دیدار با قدردانی از میزبانی شهردار تبریز گفت: نام تبریز و شهردار این شهر، در سال‌های اخیر، به خوبی در مجامع بین‌المللی مطرح شده و نقش این شهر را برجسته‌ کرده است.

وی نقش اقتصادی و فرهنگی تبریز را امتیاز ویژه در روابط ایران و آلمان خواند و یادآور شد: شهردار تبریز، شناخت دقیقی از زمینه‌های اقتصادی آلمان دارد و این موضوع می‌تواند روند همکاری‌های دو طرف را سرعت ببخشد.

معاون سفیر آلمان در کشورمان با بیان این‌که ظرفیت‌های مشترک فرهنگی و اقتصادی «تبریز-هامبورگ» یک امتیاز ویژه در ارتباط «ایران و آلمان» است، خاطرنشان کرد: سفارت آلمان به عنوان نماینده عالی دولت این کشور در ایران، تمام تلاش خود را برای پیگیری تاکیدات شهردار تبریز به خصوص در حوزه گردشگری به کار خواهد بست.

شوگراف خاطرنشان کرد: برقراری پرواز هامبورگ به مقصد چهار شهر ایران از جمله تبریز، مورد تاکید ایران و آلمان قرار گرفته و نقطه عطفی در مراودات اجتماعی دو کشور خواهد بود.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار حضور داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.