دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر ساختار ثابتی ندارد و با توجه به نیازهای اساسی امروز سینمای ایران این یک مشکل است.

حضور مهتاب کرامتی به عنوان مشاور هنری/ متأسفانه جشنواره فیلم فجر ساختار ثابتی ندارد

به گزارش «قدس آنلاین»، نشست رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران با دبیری محمد حیدری در حال برگزاری است.

در بخشی از این نشست، حیدری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این دوره همانند دوره گذشته از مشاوران هنری و هنرمندان سینما بهره‌ می‌برند، ‌ گفت: این اتفاق سال گذشته افتاد و امسال هم شاهد حضور هنرمندان عزیزمان هستیم. خانم مهتاب کرامتی بازیگر شناخته شده سینما در این دوره هم ما را همراهی می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این دوره مدیریت کاخ جشنواره مثل سال گذشته بر عهده بهروز قریب‌پور کارگردان تئاتر است و مدیریت کاخ مردمی این جشنواره بر عهده مجید مظفری است که سال گذشته ما را همراهی می‌کرد.

وی در ادامه افزود: می‌دانم که حضور در جشنواره و پذیرفتن مدیریت بخشی از آن کار سختی است و این عزیزان با پذیرفتن چنین سمتی بر ما منت گذاشتند و خودشان را درگیر اتفافات و حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر می‌کنند.

دبیر جشنواره در ادامه اظهار کرد: همچنین که دیدید شاهد رونمایی پوستر جشنواره فیلم فجر در موزه سینما بودیم که هنرمندان حضور پررنگی داشتند، حتماً در تمام برنامه‌هایمان هنرمندان خوب کشورمان را همراه خود خواهیم داشت.

حیدری در ادامه صحبت‌هایش با انتقاد از اینکه جشنواره فیلم فجر ساختار ثابتی ندارد، ‌ گفت: جشنواره فیلم فجر ساختار ثابتی ندارد و با توجه به نیازهای امروز سینمای ایران باید گفت که این یک مشکل اساسی است که من نمی‌توانم به آن پاسخ دهم اما در هر صورت این مشکل برای برگزاری جشنواره وجود دارد که ساختار ثابتی برای آن مشخص نشده است. مثلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در ۵ سال آینده قرار است چه فیلم‌هایی نمایش داده شود و برنامه‌های دبیر دوره بعد به چه شکل خواهد بود؟ امیدوارم در سال‌های آتی یک برنامه حداقلی داشته باشیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: تعدادی از فیلم‌هایی را که نتوانستند در جشنواره حضور پیدا کنند،  شخصاً دیده‌ام و واقعاً چند فیلم بود که خیلی دوستشان داشتم اما با توجه به نظر هیأت انتخاب جشنواره، این فیلم‌ها حضور پیدا نکردند و به این نظر احترام می‌گذاریم اما در واقع قضاوت واقعی را مردم، منتقدین و اصحاب رسانه در پایان جشنواره با دیدن همه آثار خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.