لنگرود_ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ظهر سه شنبه از برگزاری جشنواره آیین‌های بومی‌محلی این استان در مرکز فرهنگی و هنری لنگرود خبر داد.

جشنواره آئین های بومی و محلی گیلان در لنگرود برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی پورحسن از برگزاری جشنواره آیین‌های بومی‌محلی این استان در مرکز فرهنگی و هنری لنگرود خبر داد و تصریح کرد: جشنواره مذکور به مناسبت ایام مبارک دهه فجر از ۱۶ تا ۲۱ بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

به گفته وی، در جشنواره آیین‌های بومی و محلی مذکور آیین‌های غرب و شرق گیلان برای منتقل کردن این آیین‌ها به کودکان و نوجوانان و ایجاد فضای با نشاط و شاداب برای آنها به نمایش در می‌آید و هر روز یک شهرستان برنامه دارند.

وی اجرای بازی‌های محلی و نمایش آیینی آهوچره یا چارچاکی لنگرود، بازی بیلی‌بیلی‌مار شرق گیلان، نمایش آیینی نیایش باران، نشست‌های تخصصی گیلان‌شناسی و دعوت از کارشناسان تغذیه را از مهم‌ترین برنامه‌های جشنواره آیین‌های بومی و محلی گیلان عنوان کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های پستی در شهرستان‌های رشت، آستارا، تالش و لنگرود خاطرنشان کرد: کودکانی که دسترسی به کتابخانه ندارند به ویژه در روستاها از طریق پست و بدون دریافت هزینه کتاب دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.