شهرکرد- نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید اولویت ستاد زکات استان احیای زکات باشد و رفع مشکلات فرهنگی و کشاورزی را در درجه دوم قرار دهد.

احیای زکات باید اولویت نخست ستاد زکات استان باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام عصر سه شنبه، در جلسه شورای زکات استان چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان و جمعی از اعضای شورا گفت: علی رغم جلسات متعدد ستاد زکات در استان باز هم شاهد فاصله های مردم از زکات هستیم و هنوز به شأن و هویت اصلی زکات در استان پرداخته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ۴۰۰ روستایی که در امر زکات گام برداشته اند، افزود: باید در همه ی روستا های استان زکات زنده باشد و به این مقدار زکاتی که پرداخت می شود بسنده نکنیم.

وی تصریح کرد: انواع مشکلات فرهنگی، کشاورزی و نیازمندی های فقرا که جامعه با آن درگیر است با انگیزه مندی مردم در پرداخت زکات برای رفع این مشکلات، حل می شوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رشد پرداخت زکات واجب در استان خوب و قابل قبول می باشد تأکید کرد: باید روی حیات بخشیدن به زکات در جامعه کار شود و زکات را در استان احیا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: با توجه به جلسات توجیهی و فعالیت های روحانیون در استان تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب در استان جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: اگر همه ی هزینه های جمع آوری شده زکات را در استان صرف فرهنگ سازی و تبلیغات زکات در استان کنیم شاهد آثار معنوی و مادی آن در استان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: باید اولویت ستاد زکات استان احیای زکات باشد و رفع مشکلات فرهنگی و کشاورزی را در درجه دوم قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خصوص کمیته های تخصصی احیای زکات در استان گفت: کمیته تبلیغات با مدیریت صداسیمای استان، کمیته فرهنگ سازی با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی استان و کمیته پشتیبانی با مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان تشکیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم، همه ی مردم موظف هستند تا خود را ارزیابی کنند و ببینند که چه قدر توانسته اند اسلام را حیات ببخشند و در فرهنگ سازی و ترویج اسلام موثر باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ایمان از ضرورت های مهم جامعه به شمار می رود و جایگاه مهمی در جامعه دارد افزود: همه این کلاهبرداری ها، اختلاس ها، منعیت ها و ضایعات در جامعه امروزی ناشی از فقدان ایمان می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه این جلسه گفت: از جمع ۸۱۴ روستای استان،۴۰۰ روستا در پرداخت زکات واجب اقدام نموده اند.

علی ملکپور، تعداد مبلغین زکات استان را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳۱۲ جلسه توجیهی زکات برای مبلغین، آمرین و مردم استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به رشد شش برابری پرداخت زکات واجب در استان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: مبلغ کل زکات پرداختی در استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که یک سوم آن زکات واجب می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص ایجاد مشاغل خرد و پایدار گفت: ۳۹۵ مورد اشتغال از منابع امدادی و ۹۵۰ مورد اشتغال از منابع بانکی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.