رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: توسعه۲۰ برابری حرم حضرت علی(ع) با احداث صحن حضرت زهرا(س) میسرمی‌شود، زیرا این صحن ۲۲۰ هزار مترمربع زیربنا دارد.

توسعه حرم امامین عسکریین(ع) در مرحله طراحی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسن پلارک عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات ارتباط تنگاتنگ و مؤثری با مردم دارد، اظهار داشت: هدایا و نذورات مردم از مناطق مختلف کشور برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری می‌شود.

وی بابیان اینکه این ستاد قدمتی ده‌ساله دارد، افزود: ازجمله اقدامات اولیه این ستاد، بازسازی حرم‌های عتبات در یک دوره 6 ساله بود، همچنین توسعه حرم امام علی(ع) در سال‌های اخیر در اولویت قرار گرفت، زیرا فضای زیارتی در این حرم محدودتر از حرم‌های دیگر است.

پلارک صحن حضرت زهرا(س) را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: توسعه20 برابری حرم حضرت علی(ع) باوجود این صحن میسر می‌شود، زیرا این صحن 220 هزار مترمربع زیربنا دارد، و بخشی از آن نیز در حال حاضر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست این صحن در سال جاری، حرم حضرت علی(ع) 4 برابر توسعه یافت، در طبقه منفی یک صحن حضرت زهرا(س) حوزه علمیه‌ای احداث‌شده است که تعداد زیادی کلاس دارد و از  سایر حوزه‌های شهر نجف بزرگ‌تر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهریور سال 96 را زمان پایان احداث صحن حضرت زهرا(س) برشمرد و عنوان داشت: این صحن دارای سه‌طبقه و دو بخش زیارتی و غیر زیارتی است، که در بخش زیارتی چندین شبستان وجود دارد، به‌طور کل این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

وی بابیان اینکه 4 صحن به‌منظور توسعه حرم‌ها در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: احداث صحن حضرت زینب(س) را در شهر کربلا آغازشده، که کار سختی است و برای آن 620 ستون در عمق زمین در نظر گرفته‌شده و از دستگاه‌های پیشرفته برای احداث آن استفاده می‌شود.

پلارک با اشاره به بازسازی عتبات در شهر سامرا، گفت: آینه‌کاری، طلاکاری و کاشی‌کاری را در حرم امامان عسکریین(ع) توسط این ستاد در این شهر، انجام‌شده است و ضریح این حرم باقی‌مانده که در آینده نزدیک به شهر سامرا منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کاظمین نیز زمینی تملک کرده‌ایم و افتتاح دو شبستان به وسعت 15 هزار مترمربع به حرم امامان جوادین(ع) نیز در دستور کار است، همچنین طرح توسعه حرم امامان عسکریین(ع) در مرحله طراحی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.