اصفهان- دبیر شورای سیاست گذاری سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارکرد: با توجه به آمار افزاینده سرطان، همگام با دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی طرح بیماریابی، آموزش، غربالگری و درمان سرطان تحت عنوان «طرح ایراپن» در حال اجرا است و به زودی در استان اصفهان هم اجرای این طرح کلید می خورد.

طرح بیماریابی با عنوان «ایراپن» در اصفهان اجرا می شود

دکتر مریم طباطبائیان در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه در این طرح فراخون توسط مراکز بهداشتی از افراد واجد شرایط انجام  می شود، گفت: سرطان های پستان، دهانه رحم، و سرطان روده بزرگ که از سرطان های شایع و نیاز مند انجام فعالیت های غربالگری و پیشگیری هستند، در این طرح مورد هدف قرار می گیرند و افراد واجد شرایط برای دریافت آزمایش های لازم، آموزش جهت پیشگیری فراخوان می شوند.

وی ادامه داد: در این غربالگری چنانچه فردی علایم سرطان را داشته باشد، درمان به موقع به منظور افزایش طول عمر و کاهش خطرات جانبی بلافاصله آغاز می شود.

دبیر شورای سیاست گذاری سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در مورد سرطان پستان بانوان بین ۳۰ تا ۷۰ سال، درمورد سرطان دهانه رحم بانوان ۳۰ تا ۶۰ سال و درمورد سرطان روده بزرگ بانوان و آقایان تحت پوشش غربالگری قرار می گیرند.

وی یادآور شد: تعداد افراد مبتلا به بیماری سرطان در کشور و در دنیا رو به افزایش است که باید بیش از پیش مراقب سلامتی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.