صومعه سرا - مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌فجر صومعه‌سرا گفت: جشنواره پرواز بادبادک‌ها یکی از برنامه‌های شاخص این کمیته در دهه‌فجر است.

جشنواره بادبادک‌ها در صومعه‌سرا برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین ؛فاطمه نوروزی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه شامگاه سه شنبه که با محوریت دهه‌فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌فجر صومعه‌سرا با توجه به جامعه هدف خود برنامه‌های متنوعی را برای دهه مبارک فجر امسال تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان در این ایام اجرای برنامه‌هایی در شان کودکان و نوجوانان است، افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با رویدادهای از اهداف کانون و کمیته کودک و نوجوان در این ایام است.

نوروزی تبیین دستاوردهای انقلاب و ارتقای سطح آگاهی را از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان دانست و خاطرنشان کرد: دعوت از مدارس و حضور دانش‌آموزان و اعضا در کانون در دو شیفت صبح و عصر در ایام دهه‌فجر تحت عنوان«طرح کانون مدرسه» یکی از برنامه‌های این کمیته است.

وی پرواز بادبادک‌ها را یکی از برنامه‌های شاخص این کمیته برشمرد و گفت: این برنامه روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ماه از ساعت ۱۱در ورزشگاه کارگران صومعه‌سرا آغاز می‌شود.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌فجر صومعه‌سرا با بیان اینکه در این ایام همایشی با همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری، بهزیستی، کمیته‌امداد(ره) و آموزش پیش‌دبستانی صومعه‌سرا در سالن فارابی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای سرود محلی، نمایش محلی، برگزاری مسابقات و دکلمه از برنامه‌های این همایش تلفیقی است.

وی با بیان اینکه مسابقه نقاشی، فراخوان ادبی«نامه‌ای به یک شهید» و فراخوان نقاشی با موضوع«خاطرات انقلاب» از دیگر برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: نمایشگاهی از دستاوردهای ادبی، هنری و فرهنگی دانش‌آموزان در این ایام در کانون برپا خواهد شد. بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد خواهد بود.

نوروزی به برنامه و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال اشاره و ابراز کرد: با فراهم‌آوری شرایط و امکانات اعضای این کانون با شرکت در دوره آموزشی و گذراندن ۷ترم، موفق به کسب گواهینامه بین‌المللی«آی‌سی‌دل‌آل» می‌شوند. برگزاری همایش مهندسین فردا برای کارآموزان کامپیوتر، مسابقات رباتیک از برنامه‌های سالانه کانون است.

وی با اشاره بر اینکه شناسایی استعدادها و پرورش فکر رسالت اصلی کانون است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار آموزش مدنظر کانون است. برگزاری کلاس‌های کاردستی، نمایش خلاق، سفالگری، شاهنامه‌خواانی، قصه‌خوانی، تربیت قصه‌گو از جمله کلاس‌های فرهنگی کانون است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان صومعه‌سرا در پایان به عضویت دو هزار و ۳۵۰کودک و نوجوان در این مرکز اشاره و اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان صومعه‌سرا یکی از کانون‌های فعال و مطرح استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.