بجنورد- مدیر تامین مسکن کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمارها بیش از ۹۳۰ خانواده نیازمند تحت پوشش در استان مستاجر بوده و هر ماه با مشکلات فراوان هزینه‌های مربوط به اجاره مسکن را تامین می‌کنند.

مسکن عمده ترین مشکل مددجویان خراسان شمالی است

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی، نوری با بیان اینکه امسال بیش از ۷۰۰ میلیون ریال برای رسیدگی به اوضاع  پرداخت اجاره به بها به این خانواده های پرداخت شده است، افزود: امسال این نهاد به دلیل کمبود اعتبار توانست تنها به بیش از ۵۰۰ خانواده اجاره بها بدهد و بیش از ۳۰۰ خانواده نیز پشت نوبت در یافت این خدمت قرار دارند.

مشارکت خیرین

وی افزود: برای ارائه تسهیلات خرید خانه به این خانواده‌ها تلاش‌ها و طرح‌های متعددی در دست اجرا داریم  اما به دلیل کمبود اعتبار نیازمند مشارکت بیشتر افراد خیر و انسان‌دوست و کمک‌های نقدی شهروندان وهمکاری مسئولان ذی ربط هستیم.

مدیر تامین مسکن و ساختمان کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این نهاد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کارگشایی بابت ودیعه مسکن و همچنین پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن بخشی از مشکلات جامعه هدف را مرتفع می‌کند.

نوری با اشاره به ارائه خدمات مسکن به مددجویان که به عنوان یکی از خدمات اساسی کمیته امداد است، گفت: خدمات این حوزه در قالب کمک هزینه بلاعوض خرید و احداث مسکن، تعمیرات کلی و جزئی، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن، پیگیری برای اخذ معافیت انشعابات آب، برق، گاز و پروانه ساختمانی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ارایه تسهیلات مسکن به خانواده های محروم تحت حمایت، گفت: سقف کمک های بلاعوض کمیته تا ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

نوری ادامه داد: همچنین کمک های شهری تا حداکثر سقف ۲۵۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی ۱۵۰ میلیون ریال  برای هر خانواده نیازمند تحت پوشش افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد همواره برای رفع مشکلات نیازمندان در بخش مسکن تلاش می‌کند و اکنون نیز با پیگیری‌ها سقف کمک‌های بلاعوض افزایش‌یافته است و بر این اساس مددجویانی که دارای زمین هستند می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد پس از تشکیل پرونده چنانچه شرایط را داشته باشند از این خدمات بهره‌مند ‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.