اولین مجمع فرهنگیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مسجد الرحمن با حضور حاجی بابایی عضو هییت موسس جبهه، فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش و جمعی از مدیران باسابقه و برخی معلمان مناطق مختلف آموزش وپرورش برگزار شد.

حاجی بابایی: فرهنگیان در جبهه مردمی انقلاب نقش کلیدی ایفا می‌کنند/فرشیدی: کسانی که دلداده انقلاب‌اند در جبهه مردمی حضور دارند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اولین مجمع فرهنگیان  جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مسجد الرحمن با حضور حاجی بابایی عضو هییت موسس جبهه، فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش و جمعی از مدیران باسابقه و برخی معلمان مناطق مختلف آموزش وپرورش برگزار شد.

در این نشست با رای گیری از کاندیدهای عضویت درمجمع عمومی ٢۵ نفر از قشر فرهنگیان انتخاب شدند.
حاجی بابایی  در سخنانی ضمن ضرورت تشکیل جبهه مردمی در موقعیت کنونی به تبیین شرایط روز و اهمیت جایگاه فرهنگیان در اداره کشور پرداخت. همچنین سازوکارهای جبهه مردمی را برای حضار تشریح کرد و گزارشی از روند اقدامات واهداف جبهه ارائه دادند.

حاجی بابایی عضو هییت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب در اولین نشست این جبهه ضمن تقدیر از افسران جنگ نرم و زحمات فرهنگیان گفت: امروز هر گامی که از انقلاب جلوتر میرویم، بیشتر مشخص می شود که انقلابیون وظیفه سنگینی بردوش دارند؛ انحرافات زیادی امروز به وجود آمده و اگر نیروهای انقلابی استقامت نکنند، این معظل بزرگ اساس انقلاب را تهدید می کند و باید طرح جدیدی به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود خواسته شهیدان و امام راحل(ره) نیست، عنوان کرد: دورانی که از بالا به پایین تصمیم گیری شود، تمام شده و همه باید در تصمیم گیری سهیم باشند. فلسفه تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی تحریم های خارجی به ویژه وضعیته کنونی غرب و تهدیدهایی هستند که اگر برای آنها فکری نکنیم ضربات مهلک گذشته را شدیدتر می کند.

عضو هییت موسس جبهه مردمی با تاکید بر وضع موجود جامعه افزود: در جامعه امروز به جای اشتغال زایی هرروز شاهد تعدیل نیروهای جوان هستیم، همچنین روی زمین ماندن صحبت ها و مطالبات رهبری از دیگر فلسفه های تشکیل جبهه مردمی انقلاب است.

وی با بیان اینکه تمام دلسوزان نظام باید با هم متحد شوندتا افکار عمومی را از غرب زدگی نجات دهند، اظهار داشت: مسیر کنونی پاسخگوی نیازهای مردم نیست؛ ضرورت بازگشت به آرمان های انقلاب و سیاست های رهبر معظم انقلاب از مبانی فلسفه این جبهه است و باید بدانیم جامعه عارفانه پیش نمی رود بلکه امام گونه باید پیش رود.

حاجی بابایی درباره اینکه کارآمدی از شاخصه های انقلاب است یادآور شد:یکی از فعالیت های جبهه مردمی نیروهای انقلاب انتخابات است؛ فرهنگیان در جبهه مردمی نیروهای انقلاب کلیدی ترین نقش را ایفا می کنند.
فرهنگیان می توانند با یک ارتباط وسیع و گسترده حرکت جبهه را تبلیغ و تحت شعاع قرار بدهند و این پیچ تاریخی کسانی را می خواهد که در تنگه اٌحد بمانند و دشمن به دنبال دور زدن این تنگه است.

دربخشی دیگراز نشست مجمع فرهنگیان فرشیدی وزیرسابق آموزش وپروش درسخنانی گفت: در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اصل قضیه این است که به اصطلاح تاکید بر کسانی است در این‌جبهه حضور داشته باشند که دلداده انقلاب‌اند، این دلدادگی انقلاب که تاکید مقام معظم رهبری است در انقلابی بودن و انقلابی‌گری بخصوص در این مدت‌های اخیر یک تعریفی دارد، ما به عنوان کسانی که به هر حال باید بصیرت داشته باشیم یک مقداری خوب است شاخص‌های انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد، در حوزه سیاست، دوستان ما یک مقداری جمع‌بندی‌ها کردند، فهرست‌بندی‌ها کردند، یک کتاب خوبی هم تحت عنوان انقلابی‌گری چاپ شده است و من توصیه می‌کنم حتما دوستان ببینند. که به هر حال آن‌هایی که طرفدار عرصه انقلابی‌گری هستند و انقلابی هستند، مثلا در اقتصاد رویکردشان اقتصاد مقاومتی است، آن‌هایی که غیرانقلابی هستند رویکردشان وابستگی جهانی است.

فرشیدی عنوان کرد: آموزش و پرورش انقلابی معتقد است که آموزش و پرورش یک دستگاه تولید کننده است به تعبیر مقام معظم رهبری مولد سرمایه اجتماعی است، تولیدی‌ترین دستگاه اینجا است، در نتیجه وقتی می‌خواهیم از نظر اقتصادی نگاه کنیم به تولیدی‌ترین دستگاه باید بیشترین بودجه رو بدهیم، اما آموزش و پرورش غیرانقلابی معتقد است که آموزش و پرورش یک دستگاه مصرف‌کننده است، تولید همان کارخانه‌ها و مسائل مربوط به آن است. این تولید انسان رو نمی‌بیند که رهبر عزیزمان بارها این حدیث را خوانده‌اند: «اَلّناسُ معادِنُ کَمَعادِنِ الَّذهَبِ وَ الْفِضَّهِ» انسان‌ها معدن هستند مثل معدن طلا و نقره، آموزش و پرورش انقلابی معتقد است فعالیت‌های حزبی-گروهی برای آموزش و پرورش سم است، اما آموزش و پرورش غیرانقلابی می‌گوید از فرصت ظرفیت آموزش و پرورش، ما باید بهره‌برداری گروهی و حزبی و سیاسی کنیم. آموزش و پرورش غیرانقلابی سعی می‌کند از طریق نشریات،   تشکل‌های صنفی و از طروق مختلف، جریان غیرانقلابی را در مدارس و بدنه آموزش و پرورش تقویت کند. ما وظیفه داریم جلوی این آفتها رابگیریم.

درپایان این نشست طی انتخاباتی ۲۵نفر اعضای اصلی واعضای علی البدل برای جلسه مجمع عمومی انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.