بابلسر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در حوزه معماری دچار آلزایمر فرهنگی شده ایم.

حوزه معماری ما دچار آلزایمر فرهنگی شده است

به گزارش قدس آنلاین، دلاور بزرگ نیا صبح چهارشنبه در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در پردیس دانشگاه مازندران در بابلسر با اشاره به اینکه معماری باید ما را به آرامش دعوت کند، افزود: معماری امروز شهرها و روستاها مانند گذشته آرامش و نشاط فرهنگی را منتقل نمی کند.

وی اضافه کرد: ساختمانهای بی هویت در مازندران، بدون زیبایی و طروات گذشته ساخته شده که معضل بصری برای شهرهایمان ایجاد کرده است.

مدیرکل گردشگری مازندران با بیان اینکه آنچه برای گردشگران جذاب بوده، هویت بومی و معماری استان است، ادامه داد: گردشگران خارجی، گذشته ی مازندران را دنبال می کنند و امسال ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند.

بزرگ نیا با ذکر این نکته که آنچه امروز شاهدیم با معماری بومی ما همخوان نیست، بر لزوم تحقق معماری ایرانی و اسلامی در زندگی امروزی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مازندران تلنگری برای جامعه امروز مازندران بوده تا هویت بومی و تاریخی خود را در معماری بازیابد.

مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به اینکه بوم گردی در روستاها در حال رونق است، گفت: خوشبختانه معماری ایرانی و اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه ۸۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، اضافه کرد: مقالات برتر بعد از داوری در قالب کتابی منتشر گردید.

گفتنی است: در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در قالب کارگاههای تخصصی معماری، تاریخ و میراث فرهنگی ناملموس مازندران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.