سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از مرمت و احیاء محوطه آرامگاه «ابن یمین فرومدی» از شاعران به نام ایران در روستای تاریخی فرومد در شهرستان میامی خبر داد.

آرامگاه «ابن یمین فرومدی» در میامی مرمت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین خواجه بیدختی اظهار داشت: در این مرحله از مرمت، کار احیاء محوطه و فضای سبز مجموعه، اجرای نورپردازی طبق الگوی اولیه طرح آرامگاه، بندکشی جداره‌ها و تعویض آجرهای فرسوده در حال انجام است.

وی افزود: این آرامگاه در روستای فرومد و در جوار مسجد جامع تاریخی فرومد در شهرستان میامی واقع‌شده است، در ابتدا ساختمانی از خاک و خشت بوده اما بعدها ساختمانی به شکل ۶ گوشه بناشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه اطراف آرامگاه ابن‌یمین فضای سبزی است که توسط نرده‌های حفاظ اطراف محصور شده است، گفت: سنگ قبر دارای ۶ ضلع کوچک است و بر روی آن مطالبی در خصوص این شاعر بزرگ نوشته‌شده است.

گفتنی است؛ امیر فخرالدین محمود بن امیر یمین‌الدین طغرایی مستوفی بیهقی فریومدی مشهور و متخلص به «ابن یمین»، یکی از شاعران ایران در سده هشتم هجری قمری است.

این شاعر بزرگ که در قصیده‌سرایی و مثنوی پردازی نیز توانا بود، در سال ۷۶۹ هجری قمری از دنیا رفت، آرامگاه ابن ‌یمین در ۱۰۵ کیلومتری شمال شرقی میامی در انتهای روستای فرومد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.