رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه ۶۳۰ هزار نفر از والدین بی‌سواد دانش‌آموزان در طول ۳ سال گذشته شناسایی شده است، گفت: افراد بیسواد در صورت موفقیت در آزمون پایانی، مبلغ ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

شناسایی ۶۳۰ هزار نفر از والدین «بیسواد» دانش‌آموزان/ پاداش ۱۴۰ هزار تومانی سوادآموزی

به گزارش «قدس آنلاین»،  علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت باسواد کردن والدین بی‌سواد دانش‌آموزان در کشور، اظهار داشت: آموزش‌دهندگان به افراد بیسواد، قریب به ۴۶۶ هزار نفر را تا امروز تحت پوشش خود قرار داده‌اند.  

وی یادآور شد: یکی از طرح‌هایی که در سه سال گذشته در آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی به طور جدی دنبال شده است، آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان است و در طول این مدت ۶۳۰ هزار نفر از والدین بی‌سواد شناسایی شده است و در دو سال گذشته و تا به امروز ۷۹ هزار نفر از آنها تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

باقرزاده با اشاره به مهلت نام‌ نویسی از بیسوادان خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه ثبت‌نام تا پایان آذر ماه بوده است، اما سازمان نهضت سوادآموزی این زمان را تا پایان بهمن تمدید کرده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر اینکه خدمات سوادآموزی به سواد آموزان به صورت رایگان انجام می‌شود، متذکر شد: دولت مصوب کرده است تا افراد بیسواد پس از پایان دوره سوادآموزی و در صورت موفقیت در آزمون پایانی، در سال جاری ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان به عنوان پاداش شرکت در این دوره دریافت کنند که این مبلغ به حساب آنها واریز می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.