شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: یک هکر به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره تامین امنیت حساب کاربری توئیتری اش هشدار داد.

هشدار یک هکر به ترامپ: تنظیمات امنیتی توئیترت را تغییر بده

به گزارش "قدس آنلاین" ایرنا، سی ان ان امروز چهارشنبه گزارش داد هکری که تاکنون توانسته است به ۵۰۰ حساب کاربری توئیت منتسب به گروه تکفیری – تروریستی داعش رخنه کند، در پیامی به ترامپ هشدار داد.
این هکر در پیام هشدار خود به ترامپ نوشت: تنظیمات امنیتی خود بر روی توئیتر را تغییر بده.
سی ان ان گزارش داد: این هکر که خود را ' WauchulaGhost ' معرفی کرد، هشدار داد که حساب توئیتری رئیس جمهوری (@POTUS)، معاون رئیس جمهوری (@VP) و بانوی اول آمریکا (@FLOTUS) به دلیل آنکه از تنظیمات ابتدایی امنیتی برخوردار هستند، بیش از همه در معرض رخنه هکرها قرار دارند.
سی ان ان افزود: تاکنون مقامات کاخ سفید به این هشدار پاسخی نداده اند و اکنون این هکر این مطلب را عمومی تر ساخته و گفته است هک کردن حساب توئیت رئیس جمهوری آمریکا نفعی برای وی ندارد اما سایر هکرها را برای این کار راغب تر می کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از آغاز ریاست جمهوری خود درباره هشدار کارشناسان مبنی بر کنار گذاشتن حساب شخصی توئیتش گفته بود که آن را نگاه خواهد داشت چرا که راه مستقیم ارتباط با مردم از میان رسانه هایی است که وی آنها را بی اعتماد توصیف می کند.
'واشنگتن اگزماینر' ۲۸ دی ماه درباره اصرار ترامپ برای نگاه داشتن حساب توئیت شخصی خود و ادامه نوشتن مطالب خود گزارش داده بود: بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که حساب شخصی توئیتر ترامپ می تواند مشکلات عمده سیاسی برای آمریکا به وجود آورد، خصوصا آنکه وی بسیار مایل است بدون بررسی پیامدها، اقدام به توئیت کند.
'جیت هیر' (Jeet Heer) سردبیر ارشد 'نیو پابلیک' در این باره گفت: چنانچه کشوری توئیت های ترامپ را جدی تلقی کند، احتمال بروز یک درگیری نظامی می رود.
'دیو یاکوبسون' (Dave Jacobson) استراتژیست دمکرات نیز در آن تاریخ به سی ان ان گفته بود: اگر حساب توئیتر ترامپ هک شود، با خطر امنیت ملی مواجه می شویم، چراکه ترامپ در توئیت های خود برخی کشورها همچون چین و مکزیک را تهدید می کند و اگر این اتفاق رخ دهد (هک شدن حساب توئیتر ترامپ) باید نگران امنیت ملی کشور بود.
حساب شخصی ترامپ در توئیتر که تا پیش از آغاز رسمی ریاست جمهوری وی، ۱۸ میلیون تا ۱۸میلیون و ۵۰۰ هزار دنبال کننده بود، اکنون به ۲۱میلیون ۹۰۰ هزار دنبال کننده (فالوئر) رسیده است.
این درحالی است که حساب توئیت ریاست جمهوری (@POTUS) وی، ۱۴میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال کننده دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.