استواردوم جمشید دانایی فر از شهدای مدافع حریم نیروی انتظامی متولد ۱۳۶۶ شهر هامون سیستان و بلوچستان که در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی توسط اشرار ربوده و با جنایت گروهک تروریستی جیش العدل در پاکستان به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از نزدیک به ۱۵ ماه به خاک وطن بازگشت. سرویس ایثار و […]

ماجرای شهادت مرزبان شهید دانایی فر چه بود/ از ربایش توسط اشرار مسلح تا شهادت توسط تروریست ها در قلب پاکستان

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سادس، استواردوم جمشید دانایی فر از شهدای مدافع حریم نیروی انتظامی متولد ۱۳۶۶ شهر هامون سیستان و بلوچستان که در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی توسط اشرار ربوده و با جنایت گروهک تروریستی جیش العدل در پاکستان به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از نزدیک به ۱۵ ماه به خاک وطن بازگشت.
سرویس ایثار و شهادت سادس: در ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به ناگاه خبری مبنی بر ربایش ۵۵ مرزبان جمهوری  اسلامی توسط گروه‌های تروریستی در رسانه‌ها منتشر شد. فضای احساسی بوجود آمده پس از درج خبر باعث شد تا خیلی زود کمپین‌هایی برای آزادی این ۵ مرزبان ایرانی که متشکل از ۴ سرباز وظیفه و یک گروهبان بودند، تشکیل شود و این موج رسانه‌ای با واکنش‌های پی‌درپی گروه تروریستی و همچنین اخبار ضد و نقیض در خصوص آزادی یا شهادت مرزبانان فضای رسانه‌ای کشور را پر کرد. سرانجام در فروردین ۹۳، چهار سرباز وظیفه به وطن بازگردانده شدند، اما همچنان خبری از گروهبان ربایش شده نبود.

در همین زمان گروهی که مسئولیت اقدام را برعهده گرفته بود با انتشار اخباری ضد و نقیض سعی در ایجاد فضای عملیات روانی علیه ایران را داشت و متأسفانه در داخل کشور هم برخی افراد خبر از شهادت و برخی از زنده بودن شهید دانایی‌فر می‌دادند! سرانجام با بازگشت پیکر شهید به کشور تب تند خبری ماجرا فروکش کرد و شاید به همین خاطر اخبار و جزئیات بعد از آن کمتر دیده و شنیده شد.

از این جا شروع کنیم که درون محدوده در چابهار و جنوب استان سیستان و بلوچستان منطقه‌ای است که متأسفانه در آن محدوده خلأ مرزی وجود داشت. این محل یکی از امن‌ترین مناطق رفت‌وآمد اشرار منطقه بود و مسیر برای آن‌ها از دیگر جاها امن‌تر به نظر می امد، یکی از جاهای پرتردد قاچاقچیان برای ورود مواد مخدر به ایران از این قسمت می باشد و متأسفانه عدم تسلط کافی و اشراف کامل بر این منطقه به ناامنی دامن زده بود. گروه‌های تروریستی نیز از همین منطقه وارد کشور می شدند و بعد از انجام اقدامات تروریستی نقطه‌ای، به سرعت کشور را ترک می‌کنند.
همکاری کشورهای هم‌مرز یکی از عوامل امنیت بخش در مرز مشترک کشورها است و این همکاری باید دوطرفه باشد اما در مرز مشترک ایران با پاکستان متأسفانه تمام این همکاری یک‌جانبه از سمت ایران است و دولت پاکستان و سرویس‌های امنیتی این کشور تمایلی برای ایجاد امنیت در این مناطق ندارند. همین موضوع باعث جولان دادن اشرار و تروریست‌ها در مرزهای مشترک با پاکستان شده است.

از همین رو بیشترین استفاده را دولت پاکستان می‌برد، چراکه تهدیدی از جانب ایران آن‌ها را تهدید نمی‌کند و این ایران است که از ناامنی موجود در مرز پاکستان آسیب می‌بیند. تاکنون هم از طرف پاکستان هیچ‌گونه کنترلی و پاسگاهی برای جلوگیری از ورود اشرار و خرابکاران به ایران نشده است، ‌البته دولت پاکستان از قاچاقی که به سمت این کشور می‌رود مانند قاچاق سوخت و کالا نفع می‌برد و برای همین هم هیچ تلاشی برای امن نگه‌داشتن مرزهایش نمی‌کند.

اما حادثه ربایش ۵ مرزبان ناجا مستقیماً توسط اعضای جیش‌العدل صورت نگرفت بلکه در واقع یکی از اشرار منطقه در ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ به نام «عمر شاهوزهی» که سابقه شرارت در جنوب شرق کشور را داشت ۵ تن از مرزبانان جمهوری اسلامی را ربود و بنا بر همکاری اشرار با یکدیگر این ۵ مرزبان را در قبال گرفتن مبلغی به گروهک تروریستی جیش العدل فروخت. ربایش در مرزهای دیگر کشورها اتفاق می‌افتد و امر غیرعادی و بدون سابقه‌ای نیست و این بار در خاک جمهوری اسلامی ایران که یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است اتفاق افتاده بود ...

بعد از تحویل مرزبانان ایرانی به افراد تروریست جیش العدل، گروگان‌ها به عمق خاک پاکستان منتقل شدند و در چند شهر این کشور به نام‌های «تربت» و «پنج گور» و نهایتاً در ارتفاعات منطقه موردنظر مستقر شدند. آخرین منطقه استقرار آنها ارتفاعاتی در پاکستان بود که در نزدیکی سراوان بود.
همانطور که گفته شد شهید دانایی فر در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ به همراه ۴ سرباز دیگر در منطقه مرزی نگور چابهار توسط اشرار منطقه ربوده و بعد از تحویل به گروهک جیش العدل به پاکستان منقل شدند.
تقریباً در همین زمان عده‌ای از بزرگان و معتمدان بلوچ در منطقه‌ای در کویته پاکستان برای آزادسازی این مرزبانان حاضر به گفت‌وگو با سرکردگان این گروهک تروریستی شده بودند که ناگهان خبر اعدام شهید دانایی‌فر به عبدالرئوف می‌رسد و وی علناً مخالفت خود را از این اقدام اعلام می‌کند و به گروه علما می‌گوید که بدون اطلاع او این کار انجام‌شده است.
با رایزنی ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان ۴ سرباز در مورخه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ به آغوش گرم خانواده بازگشتند ولی خبری از شهید دانایی فر نبود. در این مدت تهمت های زیادی از جمله این که شهید دانایی فر به گروهک های تروریستی پیوسته یا به آمریکا پناهنده شده منتشر شد. ولی بالاخره با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در پلیس امنیت کشور پیکر شهید دانایی فر در تاریخ اول فروردین ۱۳۹۴ از خاک پاکستان به کشور بازگشته و در تاریخ چهارم فروردین در زادگاهش به خاک سپرده شد.
جزئیات اعدام شهید جمشید دانایی‌فر به این نحو بود که چند نفر مسئول اجرای حکم اعدام می‌شوند که برای اجرای همین جنایت ایشان را از جمع جدا می‌کنند و بر روی تپه‌ای می‌روند و ماشین تویوتایی را در تپه می‌گذارند و از ماشین طنابی آویزان می‌کنند که ایشان را به همان طناب می‌بندد که به علت ارتفاع کم پای ایشان به زمین می‌رسد و شهید نمی‌شود و هنگامی‌که این را می‌بینند با پارچه‌ای ایشان را خفه می‌کنند و بعد هم برای اطمینان بیشتر تیر خلاص به ایشان می‌زنند. در آخر هم در همان مکان روی ایشان خاک می‌ریزند و به‌اصطلاح دفن می‌کنند. بقیه گروگان‌ها هم به‌جای دیگری انتقال پیدا می‌کنند.

اشتری 3
سردار حسین اشتری روز دهم فروردین ماه ۱۳۹۴ یعنی ۱۰ روز پس انتقال پیکر شهید دانایی فر به ایران  در سفر به سیستان و بلوچستان ضمن دلجویی از خانواده معظم شهید استوار دوم جمشید دانایی فر از کارکنان مرزبانی اظهار کرد: نیروی انتظامی به لحاظ گستردگی ماموریت ها در صف اول مقابله با هجمه ها و تهدیدات دشمن قرار دارد و شهدا در بهترین راه یعنی لقاءالله قرار گرفتند.
وی با تأکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت و قاچاقچیان بیان کرد: کارکنان نیروی انتظامی همواره با جدیت هرچه بیشتر این امر را دنبال می کنند و لحظه ای به قاچاقچیان و متجاوزین و مخلان امنیت عمومی اجازه آسایش نخواهند داد و در این راه باکی از تقدیم جان خود نیز ندارند.
فرمانده نیروی انتظامی با تقدیر از دلاورمردیها و تلاش های شهیدان گرانقدر دانایی فر و بَزی در خنثی کردن اهداف پلید اشرار و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: اگر رشادت و از خودگذشتگی شهدا نبود اکنون چنین امنیتی در کشور حاکم نمی شد و ما برای هر آنچه که داریم مدیون خون پاک شهدا هستیم.
.
در این دیدار لوح تقدیری از سوی فرمانده نیروی انتظامی کشور به رسم یادبود به خانواده معظم شهید دانایی فر  اهداء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.