معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: چارچوب‌های مالی، محدودیت‌هایی را برای مدیران ایجاد کرده که باید این چارچوب‌ها اصلاح شود و مدیران مدارس از اختیارات بیشتری در اداره مدرسه برخوردار شوند.

اختیارات مدیران مدارس افزایش می‌یابد/ بخشنامه‌های آموزش و پرورش کم می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  حسین فرزانه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای امور مالی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: کار در امور مالی بسیار حساس و مسئولیت افراد بسیار سنگین است.

وی، عامل پیشرفت و تبدیل دو کشور جنگ زده آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را سرمایه‌گذاری در نظام تعلیم و تربیت آنها دانست و افزود: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است که اگر تحت آموزش سیستم تعلیم و تربیتی کارآمد قرار گیرد، توسعه ملی آن کشور اتفاق می‌افتد.

فرزانه، ریشه توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌ها را در آموزش پرورش دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم به آموزش و پرورش پویا برسیم باید دغدغه‌های معلمان را کاهش دهیم و این امر با افزایش رفاه معلمان امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان افرادی قانع هستند و کمبودها را تحمل می‌کنند، اما آنچه که باعث نارضایتی آنها می‌شود، تبعیض است که باید از بین برود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: تغییرات در نظام تعلیم و تربیت و افزایش کارآمدی آن نیازمند پشتوانه مالی است که منابع مالی دولتی به تنهایی پاسخگو نیست.

وی از تلاش برای تمرکززدایی و کاهش بخشنامه‌ها خبر داد و اظهار داشت: چارچوب‌های مالی، محدودیت‌هایی را برای مدیران ایجاد کرده که باید این چارچوب‌ها اصلاح شود و مدیر مدرسه از اختیارات بیشتری در اداره مدرسه برخوردار شود.

فرزانه با تأکید بر اجرای دقیق قوانین در امور مالی تصریح کرد: قبل از نظارت و کنترل مسائل مالی باید آموزش‌های لازمه به مدیران داده شود تا بتوانند از ظرفیت‌های قانونی به نحو احسن استفاده کنند و نظارت پس از آموزش موثر خواهد بود.

وی از تهیه پیش‌نویس در خصوص تفویض اختیار به استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث‌های مالی نباید ابهامی وجود داشته باشد و رؤسای امور مالی باید در اجرای مواد قانونی اگر ابهامی وجود دارد به رفع آن بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، امور مالی در آموزش و پرورش را به وجود خون در رگ تشبیه کرد و افزود: همه آموزش و پرورش در مدرسه خلاصه می شود و حوزه‌های ستادی نقش پشتیبانی دارند بنابراین اگر قرار است گامی در راستای تمرکززدایی برداشته شود باید ابتدا از ادارات شروع و تا مدرسه استمرار یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلطانی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    0 0
    جناب معاون .اختیارات مدیر و معلمان همه برای خودت قابلی نداره اگه راست میگی چیزی که مدیران و معلمان ندارند را لطف کن.طوری میگی اختیارات .کسی که ندونه فکر میکنه این مدیران با توجه به اختیاراتی که میخواهند بهشون بدن میتونند با رییس سازمان ملل قراردادببندن