مراسم اختتامیه اولین جشنواره مساجد برتر با حضور سران لشکری و کشوری در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم به برگزیدگان جشنواره مساجد برتر لوح زرین و هدایایی اهدا شد.

برگزیدگان نخستین جشنواره مساجد برتر تجلیل شدند

به گزارش «قدس آنلاین»،  مراسم اختتامیه اولین جشنواره مساجد برتر صبح امروز با حضور سران لشکری و کشوری در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در این مراسم گفت: امیدوارم برگزاری این جشنواره آغاز مبارکی برای ماموریت سردار غیب‌پرور در سازمان بسیج مستضعفین باشد. خداوند در قرآن به کرات از رکوع، سجده و سجود استفاده کرده است. بنابراین می توان گفت سجده مظهر عبادت و بندگی خدا است و برای این عبادت و بندگی باید پایگاهی به وجود بیاید و و چه جایی و پایگاهی بهتر از مسجد؟

وی در ادامه افزود: در مقابل بنا نهادن مساجد دو نوع برخورد می شود؛ عده ای به فکر تعمیر، عمران و آبادانی آن هستند و در مقابل عده ای به فکر تخریب و ممانعت از بنا نهادن آن. تعمیر و آبادانی مساجد دو نوع است؛ یک نوع تعمیر ظاهری که به شکل و شمایل مساجد اهمیت می دهد و یک نوع تعمیر باطنی که تعمیر واقعی و حقیقی این نوع است. در تعمیر و آبادانی باطنی به موضوعاتی مثل ایمان به خدای متعال، پرورش مومنین، اقامه نماز، توجه به نیاز اقتصادی جامعه و پرداخت زکات توجه می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مساجد باید به مسائل سیاسی و اجتماعی، استکبارستیزی، مقابله با دشمنان خدا، جهاد فی سبیل الله، حفظ منافع و مصالح مسلمین توجه داشته باشند. مساجد باید نیروی مدافع دین، مدافع منافع ملت و مدافع حرم تربیت کند و پایگاه توحید در مقابل کفر باشند. علاوه بر اینها مسجد باید پایگاه اتحاد، انسجام و همدلی باشد. مساجد باید جایگاه محبان و محبوبان الهی و محل انصاف و اقامه عدل باشند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: در مقابل افرادی که به فکر تعمیر و آبادانی مساجد هستند عده ای تلاش می کنند مانع احداث مساجد شوند و ایجاد اختلاف می کنند. آنها می خواهند مسجد به پایگاهی برای مستکبران تبدیل و جهاد فی سبیل الله تضعیف  شود. این در حالی است که خداوند مساجد را در راستا و هم‌عرض بقاع متبرکه قرار داده است. هنر امام خمینی(ره)، انقلاب و معظم‌له این است که مساجد را از پایگاه فردی و عبادی به پایگاه سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی تبدیل کرده اند.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به موضوع وقف تاکید کرد: بین وقف و اداره اوقاف فرق است. ما از شما نمی خواهیم اداره اوقاف را تبلیغ کنید بلکه می خواهیم وقف را تبلیغ کنید. امروزه بیش از ۷۰ هزار مسجد وجود دارد که متاسفانه برخی فکر می‌کنند چون اسم وقف رویشان است ارزشی ندارد در حالی که اگر مساجد نبود ما طلبه ها کجا می خواستیم تبلیغ کنیم و نماز بخوانیم. فرهنگ وقف باید در جامعه تبلیغ و تبیین شود چون وقف حکم جامع الهی است.

در انتهای این مراسم، تمبر یادبود اولین جشنواره مساجد برتر رونمایی و از خانواده شهید خلیلی، امام جمعه مسجد شیخ انصاری اهواز که از مدافعین حرم بود، تجلیل شد. همچنین به برگزیدگان جشنواره مساجد برتر لوح زرین و هدایایی اهدا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.