چکیده‌هایی از این گفتگوهای پیاده شده از فایل‌های صوتی که تاکنون انتشار عمومی پیدا کرده، نشان می‌دهد که این دو نفر به دنبال معامله‌ای با منفعت دوجانبه بودند.

رسوایی گاوبندی نتانیاهو با غول رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، در دو هفته گذشته، شب از پی شب، در صدر اخبار شامگاهی کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، خبرنگار تخقیقاتی، گای پلِگ، با صدای بلند متن گفتگوهای لو‌رفته‌ی نخست وزیر این رژیم، بنیامین نتانیاهو، را می خواند.

افشای جزییات پرونده نخست وزیر اسراییل، به نُقل محافل خبری تبدیل شده است که محور آن، افشای مذاکرات بین نتانیاهو و مالک و ناشر پرتیراژترین روزنامه رژیم صهیونیستی، یدیعوت آحرونوت، است.

رسوایی گاوبندی نتانیاهو با غول رسانه ای رژیم صهوینیستی

چکیده هایی از این گفتگوهای پیاده شده از فایل های صوتی که تاکنون انتشار عمومی پیدا کرده، نشان می دهد که این دو نفر به دنبال معامله ای با منفعت دوجانبه بودند، به این ترتیب که صاحب روزنامه به بهبود تصویر عمومی نتانیاهو کمک کند و نخست وزیر هم به افزایش منافع اقتصادی این روزنامه یاری برساند.

گای پِلِگ هر شب در حالی که نقش هر دو طرف گفتگو را بازی می کند، از روی متن پیاده شده گفتگوها می خواند. در جریان این گفتگوها چانه زنی ها و داد و ستدهای متعددی انجام می گیرد و درباره این که کدام مقاله نویس ارعاب و کدام یک تشویق شوند، بحث می شود و این که چه گونه نتانیاهو در دفتر نخست وزیر باقی بماند و چه گونه روزنامه به منفعت اقتصادی بیشتری برسد.

جامعه رژیم صهیونیستی بر سر این که کار کدام یک زشت تر بوده، دو دسته شده است: غول رسانه ای یا نخست وزیر.

حتی یکی از سرسخت ترین منتقدان نتانیاهو هم به روزنامه واشینگتن پست گفت که بخش اخبار شامگاهی کانال 2 تبدیل به یک «شکنجه آبی چینی» برای نخست وزیر شده است.(نوعی از شکنجه مربوط به چین باستان که در آن فرد روی صندلی بسته و کاملا بی حرکت می شود، و قطره قطره آب روی پیشانیش می چکد و این کار آن قدر ادامه پیدا می کند که فرد را با احساس سوراخ شدن سرش دچار عذاب و جنون بیش از اندازه می کند)

قطره، قطره، قطره از محتوای خبری خجالت آور و ویران کننده نتانیاهو برای افکار عمومی آشکار می شود، در حالی که تحقیقات پلیس روی این پرونده وارد فازی شده که زمزمه هایی از برکناری نخست وزیر شنیده می شود.

نتانیاهو، که رکورد بیشترین دوران نخست وزیری را در این رژیم دارد، علاوه بر این، بابت دریافت هدایای لوکس از قبیل سیگارهای برگ کوبایی، شراب فرانسوی و شامپاین معادل ده ها هزار دلار از یک تاجر ثروتمند اسراییلی- ساکن در آمریکا- تحت تحقیقات دادستان ها قرار دارد.

رهبر رژیم صهیونیستی مرتبا در حساب های شبکه اجتماعی خود این اتهامات رسواکننده را رد می کند. او اخیرا توئیت کرد:

" آن ها(کارآگاهان) به چیزی نخواهند رسید، چون چیزی در کار نیست."

نخست وزیر رژیم اسراییل، وکیل و متحدان سیاسی او پذیرفته اند که این فایل های صوتی مربوط به دو سال گذشته، واقعی هستند، ولی مدعی هستند که متن این گفتگوها طوری ویرایش شده که بیشترین آسیب را به اعتبار!؟ نخست وزیر وارد کند.

آن ها می گویند که نحوه درز کردن این مکالمات به افکار عمومی طوری طراحی شده که در نهایت دادستان کل را به صدور کیفرخواست سوق دهد. حتی اگر در نهایت این اتهامات به محکومیت قضایی منجر نشود، ضربه ای مرگبار بر حیثیت و جایگاه نتانیاهو در عرصه سیاسی این رژیم وارد خواهد کرد. مخالفان و دشمنان او در صحنه سیاست رژیم اسراییل که روز به روز بیشتر هم می شوند، مترصد آن هستند که او را به صلابه بکشند.

هم نخست وزیر و هم ناشر و مالک یدیعوت آهرونوت تا این جا توسط کارآگاهان مورد بازپرسی مقدماتی قرار گرفته اند.

نتانیاهو در جلسه حزب لیکود در دوشنبه گذشته به هم حزبی های خود گفت: " این یک کارزار رسانه ای هماهنگ شده و باورنکردنی است. آن ها می خواهند سر من را ببُرّند، هم قاضی و هم دادستان ها. هیچ جرم قضایی اتفاق نیافتاده است."

نتانیاهو در یک برزخ سخت قرار گرفته است. او حق ندارد در جریان رسیدگی به این پرونده، به هیچ کدام از این گزارش ها و اتهامات مطرح شده در رسانه ها پاسخ مشروح بدهد.

گشوده شدن این پرونده ها به شدت تصویر نخست وزیر را در ذهنیت جامعه صهیونیست ها مخدوش کرده است. یک نظرسنجی که روز جمعه توسط روزنامه «مَعاریو» منتشر شده، نشان می دهد که 57 درصد پاسخ دهندگان معتقدند که اتهامات علیه نخست وزیر «بی پایه» نیست. بِن کاسپیت، نویسنده معاریو، در شرح نتایج این نظرسنجی نوشت:

" اکثریتی از پاسخ دهندگان معتقدند که آتشی در پس دود وجود دارد و اقلیتی هم صرفا گفتند که از ماجرا خبر ندارند. در زمینه قضایی، در نهایت دادستان کل تصمیم خواهد گرفت، ولی در افکار عمومی، بی بی(لقب نتانیاهو در اسراییل) دچار مشکل جدی شده است."

این دو پرونده رسوایی نتانیاهو که به «مورد 1000» و «مورد 2000» معروف شده اند، اکنون نقل محافل خانوادگی در رژیم صهیونیستی هستند.

«مورد 1000» در ابتدا موضوع جوک و شوخی اسراییلی ها درباره سیگارهای برگ مسخره و شامپاین های صورتی نخست وزیر بود.

طبق گزارش ها، این هدایای لوکس طبق گزارش ها در صندوقچه هایی از سوی تهیه کننده معروف صهیونیست هالیوود، هارون میلخانAron Milchan (تهیه کننده فیلم های معروفی چون «باشگاه مشت زنی» و «زن زیبا») برای نتانیاهو فرستاده شد.

رسوایی گاوبندی نتانیاهو با غول رسانه ای رژیم صهوینیستی
هارون میلخای 

روز جمعه، روزنامه اسراییلی هاآرتز گزارش داد که کارکنان دفتر نخست وزیر از اسم رمز برای تحویل این هدایا استفاده می کردند. مثلا به جای سیگارها از کلمه «برگ ها» و به جای بطری های گران قیمت شامپاین از اسم رمز «صورتی ها» استفاده می شده است. ظاهرا این اقلام لوکس بسیار مورد علاقه‌ی «سارا»، همسر نتانیاهو، هستند که به واسطه میل افراطی به زندگی پرتجمل به «ماری آنتوانت اسراییل» شهرت یافته است. ماری آنتوانت، همسر لوئی شانزدهم، پادشاه فرانسه بود که زندگی پرتفرعن و پر تجمل او یکی از عوامل خیزش مردمی علیه سلطنت و در نهایت انقلاب فرانسه بود.

 رسوایی گاوبندی نتانیاهو با غول رسانه ای رژیم صهوینیستی

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، صورتحساب هدایای اهدایی هارون میلخان به خانواده نتانیاهو در 8 سال گذشته بالغ بر 130.000 دلار بوده است. سایر هدایای گرانقیمت- شامل بلیط های فرست کلاس هواپیما و اقامت در هتل های لوکس و اشرافی برای خانواده نخست وزیر رژیم صهوینیستی- را عمدتا یک تاجر ثروتمند استرالیایی به نام «جیمز پَکر» اهداء می کرد.

وکلای نتانیاهو می گویند که هیچ اشکالی ندارد که یک دوست به دوستش هدیه دهد- حال هر چه قدر هم این هدایا زیاد و گران باشند. نتانیاهو به کارآگاهان پرونده گفته که در برآورد ارزش دلاری هدایا اغراق شده و او و همسرش هم متقابلا هدایایی به رفقای ثروتمند خود داده اند.

اما «مورد 2000» چیست؟ این پرونده را رسانه های اسراییلی «مورد جدی تر» و البته سخت تر برای رسیدگی توصیف کرده اند. این پرونده دربرگیرنده مجموعه ای از فایل های صوتی است که به دست تلویزیون کانال 2 اسراییل افتاده است. این فایل ها گفتگوهای ضبط شده میان نتانیاهو و غول رسانه ای رژیم صهیونیستی، «آرنون موزِز»Arnon Mozes(معروف به «نونی»)، صاحب و ناشر روزنامه یدیعوت آهرونوت و وبسایت های وابسته به آن است. گفتنی است که که این دو در مقاطعی، دشمن خونی یکدیگر بوده اند.

رسوایی گاوبندی نتانیاهو با غول رسانه ای رژیم صهوینیستی
آرنون موزز(سمت چپ) 

یدیعوت آهرونوت قدرتمندترین روزنامه رژیم صهیونیستی است. تا پیش از این، این روزنامه پرخواننده ترین و پردرآمدترین روزنامه هم بود، تا این که «شلدون ادلسِن» Sheldon Adelson، ابَرسرمایه دار صهیونیست آمریکایی و غول عرصه کازینوداری در آمریکا و از اهداءکنندگان بزرگ مالی به حزب جمهوری خواه، روزنامه رقیبی به نام «ایزراییل هیوم»(اسراییل امروز) را به راه انداخت.

اسراییل امروز، یک روزنامه زرد و رایگان است(هزینه آن از آگهی تامین می شود و نه تک فروشی) که بیش از هر نشریه دیگری در سرزمین های اشغالی توزیع می شود. اَدِلسن، حامی سیاسی و دوست نزدیک دانلد ترامپ است که در محافل خصوصی به طور خودمانی او را به دلیل موهای قرمزش «زنجبیل» صدا می زند.

رسوایی گاوبندی نتانیاهو با غول رسانه ای رژیم صهوینیستی
شلدون ادلسِن 

روزنامه ادلسن به خاطر سرمقاله های چاپلوسانه ای که برای نتانیاهو می نویسد هم معروف است. منتقدان می گویند که این یک روزنامه زیان ده و اصولا یک ارگان تبلیغاتی است. مدافعان می گویند که روزنامه های رایگان در سرتاسر جهان محبوب هستند و مدل تجاری آن منطقی است.

در مذاکرات نتانیاهو و موزِز که در افواه عمومی به «شوی بی بی و نونی» معروف شده است، نتانیاهو به مالک یدیعوت آهرونوت بابت پوشش منفی آن نسبت به دولت گلایه می کند.

به گزارش کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، در جایی از گفتگوها موزز به نتانیاهو می گوید که مساله مهم، نخست وزیر ماندن اوست. این دو درباره اسامی روزنامه نگاران منتقد نخست وزیر بحث می کنند و موزز از او می خواهد که نویسندگان مورد نظرش را برای تقویت وجهه دولت، به او معرفی کند تا به تحریریه روزنامه اضافه شوند. او از نتانیاهو می خواهد که شخصا هم تلاش بیشتری برای جلب روزنامه نگاران به سوی خود انجام دهد.

موزز همچنین از نتانیاهو می خواهد که در پارلمان قانونی را بگذراند که منجر به تضعیف روزنامه رقیب، یعنی اسراییل امروز شود و توزیع آن را کاهش دهد.

با افشای این مکالمات، رون یارون، سردبیر یدیعوت آهرونوت، سرمقاله ای با عنوان «نامه ای به خوانندگان ما» نوشت و از شوک وارده به همکاران خود بابت افشای چنین معامله ای بین رییس روزنامه و نخست وزیر، سخن گفت. او در این مقاله اعلام کرد که اگر صحّت ماجرا اثبات شود، او، به اتفاق همه همکارانش، بلافاصله مجموعه را ترک خواهند کرد.

یکی از نویسندگانی که در فایل های صوتی به اسم او اشاره می شود، نویسنده کهنه کار این روزنامه، نائوم بارنیا است. بارنیا به روزنامه واشینگتن پست گفت که رفتار سالیان اخیر نتانیاهو، رفتاری «نیکسونی» است( منسوب به ریچارد نیکسون، رییس جمهور پیشن آمریکا که به داشتن ذهنی به شدت توطئه اندیش شهرت داشت):

" رفتار او آمیزه ای از بدبینی مفرط و تخاصم است. او روزنامه نگاران را بخشی از یک توطئه می بیند که همیشه بر علیه او عمل می کنند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.