نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو باید از وضعیت فعلی خارج شود و راه‌حل نهایی رفع مشکلات فعلی است.

صنعت خودرو باید از وضعیت فعلی خارج شود/ بومی‌سازی راه‌حل رفع مشکلات است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عزیز اکبریان عصر امروز در دیدار با اعضای هیأت‌مدیره انجمن  قطعات‌سازان خودرو مستقر در استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: یکی از صنایع اصلی کشور مربوط به صنعت خودروسازی است که ابعاد گسترده‌ای داشته و هزاران شغل در کشور به واسطه فعالیت مراکز اصلی خودروسازی و همچنین توسط قطعه‌سازان ایجاد شده است.

وی افزود: متاسفانه چندی است که قطعه‌سازان خودرو در کشور دچار مشکلاتی هستند و بارها این مشکلات را به دستگاه‌های مربوطه از جمله کمیسیون صنایع مجلس اطلاع داده‌اند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است که دولت برای رفع مشکلات قطعه‌سازان اقدامات فوری را در دستور کار قرار دهد، چرا که عدم توجه به این مشکلات منجر به آسیب دیدن صنعت خودروسازی کشور می‌شود.

اکبریان گفت: صنعت خودروسازی باید با اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی شده از این وضعیت رهایی یابد و راه‌حل نهایی بومی‌سازی کامل است.

وی بیان داشت: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور محقق گردد، باید از تولیدکننده بومی و صنایع داخلی حمایت کرده و از سوی دیگر صنایع نیز باید کالاهای استاندارد و با کیفیت تولید کنند.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی کشور به قطعه‌سازان وابسته است‌، گفت: لازم است که صنایع بزرگ خودروسازی نیز به حمایت از قطعه‌ُسازان اقدام کند.

لازم به توضیح است، در این نشست نمایندگان قطعه‌سازان استان البرز که بیش از 106 قطعه‌ساز رسمی هستند، به بیان مشکلات و نیازها و معضلات خود کردند.

مهمترین معضل قطعه‌سازان عدم دریافت مطالبات از صنایع خودروسازی است که آنها را با کمبود جدی نقدینگی مواجه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.