مشهد- حوزه انقلابی یک حوزه متحول و غنی از علم است، بدان معنا که در لحظه بتواند پاسخگوی مسایل روز باشد، چنانکه در حال حاضر ۸ هزارو سیصد نفر از خواهران از یک درگاه، تولید محتوای دینی دارند و شبکه «کوثر نت» که بزرگ‌ترین شبکه مجازی خواهران در کشور است، در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی ۹۵ هزار عضو دارد.

حوزه انقلابی باید در لحظه پاسخگوی مسایل روز باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نخستین دوره آموزشی تربیت و تعالی استادان بسیجی با حضور ۴۰۰ نفر از حوزه‌های علمیه خواهران از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در این مراسم با بیان اینکه ماهیت حوزه‌های علمیه با انقلابی گری گره خورده است، ادامه داد: شعارهای انقلاب جزو هویت حوزه علمیه است و انقلاب اسلامی در حقیقت حرکتی بود که از حوزه‌های علمیه آغاز شد و مردم را در مسیر توحید با خود همراه کرد.

حجت الاسلام جمشیدی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی هدیه‌ای است که خداوند تبارک و تعالی به واسطه رهبری امام راحل، روحانیت بیدار و به برکت خون شهدا به ما داد، به گونه‌ای که همه شعارهای این انقلاب، شعار انبیاست.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است، تأکید کرد: هیچ والده‌ای نمی‌تواند نسبت به مولود خویش بی تفاوت باشد، چنانکه تمام شعارهای انقلاب در هویت حوزه‌های علمیه ریشه دارند و حوزه ای که از این فرهنگ دور باشد، حوزه علمیه نیست.

حجت الاسلام جمشیدی گفت: حوزه انقلابی یک حوزه متحول و غنی از علم است، بدان معنا که در لحظه بتواند پاسخگوی مسایل روز باشد، چنانکه در حال حاضر ۸ هزارو سیصد نفر از خواهران از یک درگاه، تولید محتوای دینی دارند و شبکه «کوثر نت» که بزرگ‌ترین شبکه مجازی خواهران در کشور است، در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی ۹۵ هزار عضو دارد.

در بخش دیگری از برنامه، رئیس سازمان بسیج روحانیون کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه گفت: رهبر انقلاب فرموده‌اند، اگر حوزه علمیه انقلابی باقی نماند، نظام در خطر انحراف قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی در این باره توضیح داد: رهبر معظم انقلاب این جمله را در رابطه با هیچ قشری به کار نبرده اند و این از اهمیت و جایگاه حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی حکایت دارد.

وی ادامه داد: از واجبات حوزه علمیه این است که در حوزه‌های سیاسی قدرت تحلیل به طلبه‌ها داده شود و مجموعه عظیم جوان در حوزه بتوانند حوادث سیاسی روز را تحلیل کنند.

رئیس سازمان بسیج روحانیون کشور افزود: مراجع تقلید، اساتید حوزه علمیه، مدارس دینی، متون و محتوای کتاب‌های حوزه و حتی فضاسازی‌های حاکم بر حوزه علمیه باید نمایانگر تفکر انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی افزود: چند دسته طلبه و روحانی در کشور وجود دارند، اولین دسته روحانیون سنتی هستند که هیچ کاری با انقلاب ندارند و همه دغدغه شان درس و اصول است، اما باید دانست طلبه‌ای که بگوید من کاری با انقلاب ندارم، این افتخار نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه دسته‌ای دیگر از روحانیون نیز در همه زمینه‌ها چشم به غرب دوخته اند و دنبال مدل و الگوبرداری از کشورهای غربی هستند و دسته بعد هم طلبه‌های شاغلند که به عنصر اداری و روحانی اداری تبدیل شده‌اند، در حالی که اولین وظیفه یک طلبه و روحانی توجه به دین و ارزش هاست.

رئیس سازمان بسیج روحانیون کشور با بیان اینکه اگر طلبه ای دغدغه وضعیت فرهنگی و عفاف و حجاب کشورش را نداشته باشد، انقلابی نیست، افزود: از دیگر شاخصه‌های یک طلبه انقلابی بصیر بودن و نیز دشمن شناسی است.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی ادامه داد: بصیرت یعنی اینکه خط درگیری با دشمن را مشخص کنیم و بدانیم امروز مقابله با نظام استکبار کجاست. آمریکا با شکل گیری حکومت اسلامی مخالف است و تا زمانی که این حکومت وجود داشته باشد، با ما مخالف خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.