فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) اعلام کرد: این نیرو به موارد مشکوک در زمینه عمدی بودن حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران برخورد نکرده است.

پاسخ فرمانده ناجا به شایعات درخصوص حادثه پلاسکو

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ حسین اشتری روز چهارشنبه اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده از فضای محل حادثه با آنچه مسئولان شهری و اجرایی درباره این حادثه می گویند مطابقت دارد.

اشتری ادامه داد:‌ نیروی انتظامی در این حادثه همه تدابیر انتظامی را برای ایجاد امنیت لازم به کار گرفت.

وی گفت:‌ رسیدگی تخصصی به علل و عوامل بروز آتش سوزی در ساختمان پلاسکو بعد از اتمام آواربرداری صورت می گیرد.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش به کاهش پنج درصدی جرایم درسال جاری اشاره کرد و گفت: افزایش 10 درصدی ارائه خدمات به مردم نیز در 10 ماه امسال داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین گفت:براساس مطالعه مراکز افکارسنجی، جایگاه این نیرو در سال جاری بین 20 دستگاه از رتبه 12 به رتبه چهار ارتقا یافته که بیانگر افزایش نظم و امنیت در کشور است.

اشتری همچنین گفت: افزایش پنج درصدی اعتماد مردم به ناجا نیز محقق شده است و ماموریت نیروی انتظامی ایجاد نظم و امنیت در جامعه است و ما برای این منظور استفاده از مشارکت ها ی مردمی را در اولویت قرار داده ایم و همراه و همگام با مردم درایجاد امنیت پیشتاز بوده ایم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 75 درصد از 650 هزار پرونده‌ ارجاعی به کلانتری‌ها در کشور به مصالحه انجامیده است گفت: با انجام مشاوره توسط متخصصان، این میزان پرونده به مصالحه انجامیده است، نیروی انتظامی از نظرات کارشناسان و متخصصان در حوزه اجتماعی بهره مند است و از آن استقبال می کند.

وی گفت:در استان فارس 12 درصد کاهش جرایم ثبت شده است، 30 تن کشفیات نیروی انتظامی دراین استان نشانگر افزایش 23 درصدی آمار کشفیات مواد مخدر است و در زمینه مقابله با کالای قاچاق نیز با افزایش 34 درصدی کشفیات روبرو هستیم.

اشتری همچنین با بیان اینکه توجه به حاشیه شهرها و برخورد با معضلات حاشیه نشینی از اولویت های نیروی انتظامی است گفت: تقویت نیرو در این مناطق و استقرار کلانتری ها در مناطق حاشیه ای در دستور کار است و پیگیری می شود، استان فارس نیز دراین زمینه شاهد اقدامات موثر بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم گفت: مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر نیز از اولویت های ناجا است، دراستان فارس در یکسال حدود 12 هزار نفر دراین زمینه دستگیر شده اند، و فارس افزایش 11 درصدی دستگیری خرده فروشان داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه گزینه برخورد با جرایم خشن در نیروی انتظامی همیشه روی میز است گفت: پلیس آگاهی با جدیت این موضوع را دنبال می کند در برخی موارد به علت رفتن یک سارق از استانی به استان دیگر ممکن است روال رسیدگی به جرایم قدری طولانی شود اما در کل در برخورد با جرایم خشن بدون اغماض دنبال می شود.

اشتری همچنین در جمع کارکنان نیروی انتظامی فارس گفت:‌ افزایش امنیت پایدار همراه با جلب رضایت مردم از جمله اولویت های ناجا است که ما در این زمینه از نظر متخصصان و کارشناسان بهره مند هستیم، مردم باید از عملکرد پلیس رضایت داشته باشند ضمن انکه امنیت پایدار و با ثبات در کشور حاکم باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به شغل و لباس خود افتخار می کند گفت: ناجا در تامین امنیت که بالاترین سرمایه جامعه و بالاترین نعمت است، دخیل است امنیت ایران اسلامی اکنون امنیتی پایدار، با ثبات و مثال زدنی است، رهنمودها و هدایت های مقام معظم رهبری، جان فشانی های شهدا، تلاش های کارکنان نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی از عوامل اصلی امنیت در کشور است.

وی یکی از راهبردی ترین برنامه های پلیس در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مبارزه قاطع با پدیده قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: پلیس این رویکرد را در تمامی استان ها دنبال می کند. 
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.