چین برای اولین بار تصاویری از موشک‌های هسته‌ای قاره پیمای خود و تشکیل گروهی ویژه در این ارتباط منتشر کرده است که برخی گمانه زنی های رسانه ای، پخش آن را به نوعی با فشارهای ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه پکن مرتبط دانسته اند.

قدرت‌نمایی اتمی چین در برابر تهدیدهای ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، این موشک ها که از مدل «دونگ فانگ ۴۱» اعلام شده در استان «خه لونگ جیانگ» در شمال کشور به نمایش گذاشته شده است.
 
موشک های مذکور یکی از پیشرفته ترین موشک های بالستیک دنیا به حساب می آید و با برد ۱۴ هزار کیلومتر می تواند هر نقطه ای از دنیا را مورد هدف قرار دهد.
 
این موشک های قاره پیما می تواند ۱۰ تا ۱۲ کلاهک هسته ای را با خود حمل کند که انتشار این تصاویر با برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ ریس جمهوری آمریکا و روی کار آمدن او مصادف شده است.
 
روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین که دیدگاههای دولتمردان این کشور را منعکس می کند، امروز چهارشنبه انتشار این تصاویر را با فشارهای ترامپ بی ارتباط ندانسته و نوشته است: تیم رییس جمهوری جدید آمریکا مدتی است چین را تحت فشار قرار داده است.
 
این روزنامه نوشت: به هر صورت موشک های هسته ای قاره پیمای «دونگ فانگ ـ ۴۱» چین یکی از تسلیحات راهبردی این کشور به حساب می آید و نیرویی بازدارنده و قوی است.
 
بر اساس گزارش این روزنامه، اساس امنیت چین نیروی بازدارنده هسته ای است و وقتی مخاطرات بیشتر شود این تسلیحات راهبردی اهمیت بیشتری پیدا می کند.
 
گلوبال تایمز با بیان اینکه آمریکا دارای بزرگترین زرادخانه هسته ای دنیا می باشد اما ترامپ به دفعات خواستار ایجاد یک ساختار تسلیحاتی اتمی جدید شده است، می افزاید: نیروی بازدارندگی اتمی چین باید آنقدر قوی باشد که هیچ کشوری در هیچ شرایطی جرات و جسارت حمله به این کشور را نداشته باشد و بداند که با ضد حمله سختی روبرو خواهد شد.
 
این روزنامه همچنین تصریح کرد که رویارویی نظامی با آمریکا آخرین گزینه چین است اما زرادخانه هسته ای چین باید بازدارنده در برابر آمریکا باشد.
 
در بخش دیگری از مطلب نشریه ارگانی حزب حاکم چین آمده است: آمریکا آنچنان که باید و شاید به ارتش چین احترام نمی گذارد و لازم است بازوی نظامی این کشور به واشنگتن نشان داده شود.
 
گزارش در خاتمه یادآور می شود: با ورود رسمی یک گروه جدید موشکی اتمی شامل موشک های «دونگ فانگ ـ ۴۱» نباید نظریه تهدید چین مطرح شود بلکه باید به اقتدار ارتش این کشور افزوده شود.
 
این در حالیست که روزنامه های تایوان و هنگ کنگ نیز امروز عکس هایی را از این واحد موشکی بالستیک که احتمالا قرار است در شمال شرق کشور چین ایجاد شود، ‌منتشر کرده و آن را به نوعی با فشارهای ترامپ بر دولت پکن مرتبط دانسته اند.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.