جویبار- معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از اختصاص ۳۳۰ هزار دلار برای اصلاح نژاد ماهیان قزل آلا از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد خبر داد.

نژاد ماهیان قزل آلا اصلاح می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، عبدالحی در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهی درقفس موسسه جهاد نصر در لاریم جویبار افزود: این اعتبار به منظور جلوگیری از واردات تخم بچه ماهی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار قراراست این اصلاح نژاد درمرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت اجرایی شود.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات با اشاره به اینکه درسال گذشته تولید ماهیان سردآبی درکشور۱۴۰ هزارتن بوده است، یادآور شد: یکی از برنامه های مهم این سازمان اختصاص تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی می باشد.

عبدالحی با بیان اینکه ۸۰ مزرعه پرورش ماهی خاویاری درداخل کشور فعال می باشند، پیش بینی کرد: امسال تولید خاویار پرورشی درکشور به ۳ تن برسد.

وی با اعلام اینکه شیلات تلاش می کند در برنامه ششم، تولید خاویار در کشور را به مرز۱۰۰ تن برساند، بیان داشت: تحویل بچه ماهیان خاویاری و اعطای تسهیلات به فعالان و تولید کنندگان این بخش در دستور کار شیلات قرار دارد.

عبدالحی تصریح کرد: پرورش ماهی درقفس یکی از ماموریت های این سازمان درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و این سازمان درتلاش است تا حداکثراستفاده و حمایت را دراین بخش انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.