مسئولان باشگاه دورتموند قصد دارند ستاره تیمشان را به فروش برسانند. این اتفاق پس از راضی شدن یک بازیکن رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت.

با راضی شدن به فروش اوبامیانگ/ ادامه سیاست فروش ستاره های دورتموند

قدس آنلاین - گروه ورزشی: هانس یواخیم واتسکه با اعلام اینکه بوروسیا دورتموند آماده پذیرفتن پیشنهاد تیمهای دیگر برای خرید پیرامریک اوبامیانگ است، بمب خبری تازه ای در بازار ژانویه نقل وانتقالات این فصل فوتبال اروپا منفجر کرده و حالا تیمهای انگلیسی و اسپانیایی و ایتالیایی برای جذب مهاجم گلزن این تیم رقابت سختی را شروع کرده اند.

واتسکه در آخرین اظهارنظرش گفته که نمی تواند حضور دائمی اوبامیانگ را دراین تیم تضمین کند و قدرت دورتموند را در یافتن راهکارهای جدید برای ایجاد تحول در این تیم دانسته است. اگرچه مدیرعامل زردپوشان گفته که با توجه به رقم درنظرگرفته شده از سوی دورتموند برای اوبامیانگ، هرتیمی قادر به جذب این بازیکن نخواهد بود و تنها چند باشگاه معدود می توانند هزینه خرید او را از این تیم پرداخت کنند. رقم درنظرگرفته شده از سوی دورتموند برای ستاره اهل گابن این تیم 80 میلیون یورو اعلام شده که البته معادل همان رقمی است که تابستان گذشته آرسنال برای خرید او به دورتموند پیشنهاد کرده و با جواب منفی روبرو شده بود.

اما احتمالا در بازار تابستانی همه چیز تغییر خواهد کرد و آرسن ونگر همچنان برای خرید اوبامیانگ اصرار خواهد ورزید. واتسکه در مورد این تصمیم ناگهانی دورتموند گفت:" اوبامیانگ گزینه ما برای جانشینی لواندوفسکی بود. اما درحال حاضر با 80 میلیون یورو حاضر به فروش او هستیم. بهرحال وقتی چنین شرایطی وجود دارند، باید همیشه همه جوانب را بررسی کنیم. هیچ فشاری در حال حاضر احساس نمی کنیم. من شخصا ترجیح می دهم که هیچ پیشنهادی برای او به تیم ما ارسال نشود. اوبامیانگ به اندازه کافی بازیکن بزرگی در سطح جهانی شده و می تواند در تیمهای دیگر بازی کند. اما از اینکه در رسانه های می خوانم که ممکن است به بارسلونا برود شخصا برای او خوشحال می شوم"


واتسکه درحالی این اظهارات را مطرح کرده که از سالها پیش در مورد تمایل شدید رئال مادرید و فلورنتینو پرس به جذب مهاجم دورتموند خبرهای مختلفی به گوش رسیده و خود اوبامیانگ بارها گفته که آرزویش بازی برای رئال مادرید خواهد بود. البته اینکه درچنین شرایطی رئال حاضر به پرداخت این رقم برای جذب مهاجم اهل گابن باشد، معلوم نیست. درحال حاضر آرسنال جدی ترین تیم در پیشنهاد ارائه داده به دورتموند نشان داده و میلان و مونته لا هم نیم نگاهی به او دوخته اند. اگرچه با توجه به قدرت خرید تیمهای انگلیسی و رئال مادرید، روسونری که درمرحله فروش قطعی به مالکان چینی قرار دارند، از کمترین شانس ممکن برای دراختیار گرفتن او برخوردار خواهند بود. مگر اینکه خود اوبامیانگ در تصمیمی غیرمنتظره ، بازی کردن در ایتالیا را به حضور در لیگ جزیره و اسپانیا ترجیح دهد.

پروژه های بزرگ
آنچه سبب شده بوروسیا دورتموند نسبت به فروش اوبامیانگ تمایل نشان دهد، خرید اخیر مهم میشائیل زورک مدیرورزشی این تیم بود که آلکساندر اسحاق 17 ساله را به این تیم آورده و قرارداد خیلی از مهره های جوان دورتموند را هم تمدید کرده است. پروژه اصلی دورتموند نظیر آنچه در سالهای گذشته دراین تیم رواج داشته، جوان گرایی خواهد بود و زورک که سابقه 463 بارحضور در ترکیب این تیم را دارد، پیش از این هم با خریدهای مهمی که برای باشگاه بوندسلیگایی انجام داده ، خود را به عنوان یکی از توانا ترین مدیران ورزشی باشگاههای فوتبال این کشور معرفی کرده بود. زورک در رقابتی شدید با رئال مادرید توانست اسحاق را به وستفالن اشتادیون بیاورد و این تیم را مناسب ترین باشگاه برای آینده او می داند" خیلی از تیمهای اروپایی خواهان جذب اسحاق بودند و خوشحالیم که او تیم ما را برگزید"


سیاست زورک ادامه همان راهی است که در سالهای گذشته ستاره هایی همچون لواندوفسکی و هوملس را به این تیم آورده بود که همگی در دورتموند به ستاره های بزرگ جهانی تبدیل شدند. اگرچه مهاجم لهستانی به عنوان بازیکن آزاد راهی بایرن مونیخ شد ولی بیشتر بازیکنان دورتموند با قیمت های قابل توجهی به تیمهای دیگر فروخته شدند. به طوری که این تیم تنها در 5 سال گذشته حدود 240 میلیون یورو از فروش بازیکنان مطرح خود به تیمهای دیگر درآمد داشته است. اوبامیانگ 24 ساله هم به احتمال فراوان نفر بعدی است که سود قابل توجهی برای این تیم به ارمغان خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.