نخستین جشنواره لباس کتابدار برگزار شد و به معرفی برگزیدگان در بخش طراحی پرداخت.

جشنواره لباس کتابدار برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش «قدس آنلاین»، نخستین جشنواره لباس کتابدار، عصر روز چهارشنبه، ششم بهمن ماه در مجتمع باغ زیبا برگزار شد.

در این مراسم از ناهید هداوند، فاطمه حق‌شناس و محمد معصومی به عنوان طراحان برگزیده تقدیر به عمل آمد. همچنین  مجیدرضا و امیررضا اسماعیلی هم شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین حمید قبادی، در این مراسم گفت: سبک پوشش یکی از مهمترین مؤلفه های سبک زندگی، از جلوه‌های تمدن بشر و یک رفتار معنادار است و از جمله مهترین ابزاری است که به کمک آن تاریخ اجتماعی و فرهنگ یک جامعه را می توان مطالعه کرد. لباس مشاغل که برای ارج نهادن به مشاغل متعهد کشور طراحی و تولید می گردد، به مثابه نمود بیرونی یک فرهنگ از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به فعالیت های این مرکز بیان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس سال هاست دغدغه حفظ و تقویت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، ترویج الگوهای بومی و ملّی، هدایت بازار تولید و عرضه پوشاک، و کمک به اقتصاد مرز و بوم اسلامی را دارد، کارهای تحقیقاتی و علمی زیادی در حوزه ارائه طرح و الگویی مناسب برای مشاغل خاص انجام داده است.

قبادی با اشاره به چگونگی شکل گیری نخستین جشنواره لباس کتابدار افزود: زمانی که پیشنهاد طراحی لباس کتابدار با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطرح شد، کارگروه بر خود واجب دانست که با سرعت بیشتری به کار در این عرصه پرداخته و تلاش کند تا با بهره گرفتن از نظرات و الگوهای طراحان و تولیدکنندگان برای به دست دادن بهترین الگوی لباس کتابدار همت گمارد.

وی در ادامه بیان کرد: با همراهی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای نخستین‌بار به برگزاری جشنواره کتابدار نائل شدیم. خرسندیم از اینکه این نهاد به‌عنوان یکی از مهمترین ارگان‌های حوزه کتاب به اهمیت لباس مشاغل واقف بوده و با ارائه و پیاده‌سازی طرح یکدست‌سازی لباس کتابداران آقا و خانم گامی بلند و مهم در جهت تولید ملی و کمک به گرداندن چرخه اقتصاد کشور، تبلور فرهنگ اسلامی و ایرانی در پوشش خادمان علم و کتاب، و ایجاد نمادی برای یکدست سازی و یک نوع پوشی صاحبان مشاغل ایران سربلند. همچنین امیدواریم این همکاری ها با سایر سازمان های کشور نیز در قالب های مختلف صورت گرفته و یا ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.