ارومیه- معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۴۲ کودک کار و خیابانی رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در استان ساماندهی شدند.

 ۷۶ درصد از کودکان کار در آذربایجان غربی سابقه کودک آزاری داشته‌اند

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد مطلبی صبح پنجشنبه در دومین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: از تعداد ۲۴۲ کودک ساماندهی شده ۱۸۰ کودک کار بودند و سطح تحصیلات بیشتر کودکان ساماندهی شده تحصیلات ابتدایی بوده است.

وی گفت: متاسفانه ۷۶ درصد این کودکان سابقه کودک آزاری داشته‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کودکان ساماندهی شده به خانواده‌هایشان تحویل شده است افزود: اکثر کودکان توسط شهرداری به مراکز بهزیستی ارجاع شده‌اند.

مطلبی افزود: بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان تعیین فضا برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار بر عهده شهرداری‌هاست و علاوه بر آن یازده دستگاه در ساماندهی کودکان کار و خیابانی نقش دارند که ایفای نقش درست این سازمانها می‌تواند نتایج بهتری را در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی از آسیب پذیری بیشتری در قبال آسیبهای اجتماعی برخوردار هستند تصریح کرد: عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا این کودکان در آینده به بزهکارانی حرفه‌ای تبدیل شوند.

مطلبی گفت: تأمین اعتبار لازم برای حمایت از خانواده‌های کودکان کار، برخورد قضایی با سوء استفاده کنندگان از کار کودکان و برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت کودکان در مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.