مدیر عامل سازمان انتقال خون از افزایش 17 درصدی زنان برای اهدای خون پس از وقوع حادثه پلاسکو خبرداد و گفت: زنان با حضور پر رنگ خود برای اهدای خون و کمک به مصدومان این حادثه، حس مشارکت بالایی را به نمایش گذاشتند.

حادثه پلاسکو و افزایش 17 درصد زنان برای اهدای خون

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر پور فتح الله  افزود: به دنبال حادثه تاسف بار آتش سوزی ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش نشان ها و هموطنان و مراجعه مردم برای اهدای خون در تهران، صف طویلی از مردم منتظر برای اهدای خون بوجود آمد.
وی خاطر نشان کرد: مراجعه و تمایل زنان برای اهدای خون در مقایسه با مردان به شدت افزایش یافت بطوری که در مواقع عادی کمتر از 5 درصد اهداکنندگان خون را خانم ها و حدود 95 درصد اهداکنندگان آقایان تشکیل می دهند.
پور فتح الله گفت : ولی در روزهای 30 دی و اول بهمن جاری مراجعه زنان به اداره کل انتقال خون استان تهران برای اهدای خون به 17 درصد افزایش یافت که نشان دهنده حس مشارکت بیشتر زنان نسبت به مردان به دنبال این حادثه است.
وی اعلام کرد:2 هزار و 300 تن از شهروندان تهرانی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای کمک به مصدومان حادثه پلاسکو خون اهدا کردند.
پور فتح الله با ابراز همدری به مناسبت شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار و دیگر هموطنان در حادثه ساختمان پلاسکو، افزود:مردم نوعدوست تهران مانند همیشه بعد از وقوع این حادثه غم انگیز با مراجعه خود جوش به مراکز انتقال خون به کمک مصدومان و نیازمندان به خون شتافتند.
وی خاطر نشان کرد:در مجموع 2 هزار 700 تن از مردم تهران در این دو روز برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که 2 هزارو 300 تن موفق به اهدای خون شدند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: این استقبال مردمی برای اهدای خون در حالی انجام شد که ذخایرخون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی به اندازه کافی موجود بود و تمام نیازها و درخواست های مراکز درمانی نیز از همان ابتدای وقوع این حادثه تامین شد.
ساختمان پالاسکو در چهار راه استانبول، صبح پنجشنبه هفته گذشته در آخرین روز دی ماه طعمه حریق شد و ساعاتی بعد تمامی ساختمان فرو ریخت. در این حادثه جمعی از آتش نشانان، کارکنان و فروشندگان این ساختمان در زیر آور محبوس شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.