مدیر عامل موسسه سپانیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به مقام اول ایران در داشتن منابع نفت و گاز، گفت: کمتر از یک درصد نفت و گاز دنیا توسط ایران تأمین می‌شود.

ایران کمتر از یک درصد نفت و گاز دنیا را تأمین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسین شریف آبادی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به اتکای اقتصاد ایران به نفت و گاز، اظهار کرد: سپاه پاسداران به همین دلیل از ۱۵ سال گذشته با انجام پروژه‌های مختلف به امر توسعه صنعت نفت و گاز کشور ورود پیدا کرد.

وی افزود: وضعیت ذخایر نفت خام در کل دنیا به ۱۸۶۰ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال می‌رسد که نزدیک به ۷۰ درصد این ذخایر در کشورهای اسلامی است.

مدیر عامل موسسه سپانیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به سهم ایران از منابع نفتی دنیا، تصریح کرد: ۱۵۷ میلیارد بشکه نفت در کشور از مجموع ۸۳۳ میلیارد بشکه موجود قابل استحصال است که نشان از برداشت ۲۴ درصدی دارد.

وی با اشاره به اجرای روش‌های نوین در دنیا برای استحصال نفت و گاز، تأکید کرد: عربستان صعودی امروز با بکارگیری مشاوران اروپایی و آمریکایی ضریب بازیافت خود را به ۳۵ و نیم درصد رسانده است.

لزوم استفاده از روش‌های نوین برای افزایش ضریب بازیافت نفت

شریف آبادی با تأکید بر لزوم استفاده از روش‌های نوین برای افزایش ضریب بازیافت نفت در کشور، تصریح کرد:  سال‌ها این تلکنولوژی‌ها وابسته به غرب بود و ما بدون کشورهای خارجی کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم اما امروز مهندسی و اجرای پالایشگاه‌ها بزرگ همچون پارس جنوبی به دست خود جوانان متخصص کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم توانستیم ۱۶ فاز پارس جنوبی که یک میدان مشترک با کشور قطر است و از نظر اقتصادی بسیار اهمیت دارد را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: اگر ما بتوانیم سهم خود را از این میدان برداریم توانسته‌ایم به اندازه ۴ برابر کل برداشت نفت و گاز تا به امروز کشور درآمد کسب کنیم.

مدیرعامل موسسه سپانیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افزود: ما با ۱۰ درصد ضریب افزایش برداشت از منابع نفت و گاز که ۸۰ میلیارد بشکه است به درآمد ۴۰۰ میلیارد دلار با متوسط ۵۰ دلار خواهیم رسید که با این رقم می‌توانیم به طورکلی فقر را از کشور بردایم وبا اقتصادی تثبیت شده و پویا برسیم.

وی با اشاره به سهم ۱۸ درصدی ایران از منابع نفت و گاز دنیا، تأکید کرد: ایران اولین کشور دارنده نفت وگاز دنیاست اما باعث تأسف است که کمتر از یک درصد نفت و گاز دنیا را تأمین می‌کند که این رقم باید حداقل به ۶ درصد تأمین نفت و گاز دنیا برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.