وزیر خارجه اسبق آمریکا در اعتراض به تصمیم رئیس‌جمهور جدید کشورش برای منع صدور روادید برای اتباع ایران و 6 کشور مسلمان دیگر گفت که آمادگی دارد به طور رسمی نام خود را بعنوان یک مسلمان ثبت کند.

اعتراض متفاوت آلبرایت به تصمیمات جدید ترامپ

به گزارش قدس آنلاین،  «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق آمریکا در واکنش به فرمان اجرایی احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در منع صدور ویزا برای اتباع ایران و 6 کشور مسلمان جهان و لفاظی‌های انتخاباتی وی برای ثبت رسمی تمامی مسلمانان، اعلام کرد آمادگی دارد بعنوان یک مسلمان نام خود را ثبت کند.

وی در یک پیام توییتری نوشت: «من به عنوان یک کاتولیک بزرگ شدم و سپس پیرو کلیسای اسقفی شدم و بعدها متوجه شدم که خانواده من یهودی بودند. هم‌اکنون آمادگی دارم برای اعلام همبستگی (با جامعه مسلمانان) بعنوان یک مسلمان نام خود را ثبت کنم».

آلبرایت سپس در پیام توییتری خود نوشت: «آمریکا می‌بایست پذیرای مردمی با تمامی اعتقادات و پیشینه‌‌ها باشد. RefugeesWelcome# (از پناهجویان استقبال می‌شود)».

ترامپ در حین مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرده بود که مسلمانان آمریکا را موظف می‌کند تا در یک پایگاه داده ثبت نام کنند.

«گلوریا استینم» یکی از سران جنبش زنان آمریکا شنبه گذشته در راهپیمایی بزرگ مخالفت با ترامپ، گفت: «اگر مسلمانان را وادار کنید که به صورت رسمی در پایگاه داده ثبت‌نام کنند، همه ما به عنوان مسلمان ثبت‌نام خواهیم کرد».
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.