وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیش‌شرط‌های ورود به مذاکرات سازش را بی اهمیت توصیف کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین: سخنان نتانیاهو بیهوده است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیاالیوم، وزیر خارجه فلسطین روز پنجشنبه اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشوری برای ملت یهود به عنوان پیش‌شرط ورود به مذاکرات صلح را بی‌ارزش و غیر جدی خواند.

ریاض مالکی در گفتگو با رادیو صدای فلسطین گفت که این پیش‌شرط‌ها، شروط ناتوان کننده‌ای است که هیچ فلسطینی آماده پذیرش آن نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب طی سخنانی در جلسه پارلمان این رژیم (کنست) در خصوص مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها گفت: به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشوری برای ملت یهود پیش شرط ورود به مذاکرات صلح است.

وی افزود: به رسمیت شناختن اسرائیل و تسلط کامل امنیتی رژیم اسرائیل بر تمام مناطق میان رود اردن و دریای مدیترانه دو اصل اساسی برای ورود اسرائیل به گفت وگوهای سازش با فلسطینی‌ها است.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه در دیدار با دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا گفت که تلاش‌ها برای توافق دو جانبه بین اسرائیل و فلسطینیان در طول 24 سال گذشته شکست خورده است، و این درگیری در سایه یک حل و فصل منطقه‌ای فراگیر حل نمی‌شود.

وی همچنین گفت که امکان توافق با فلسطینیان وجود ندارد.

این در حالی است که حدود دو هفته قبل، 70 کشور و سازمان بین‌المللی از جمله 36 وزیر خارجه در کنفرانس صلح پاریس شرکت کردند و در پایان این کنفرانس خواستار تشکیل 2 دولت در کنار یکدیگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند.

در این بیانیه از اسرائیل خواسته شده است تا به مرزهای 1967 میلادی اخترام گذاشته و از کرانه باختری و نوار غزه عقب نشینی کند.

در آوریل 2014 آخرین دور مذاکرات بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا انجام می شد پس از گذشت 9 ماه از شروع آن به شکست انجامید و طرفین یکدیگر را به شکست آن متهم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.