بیرجند-معاون وزیرجهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای طرح مدیریت جهانی آبخیز را از طرح های این وزارتخانه برشمرد وگفت: آماده اجرای این طرح نیز در استان خراسان جنوبی هستیم.

طرح مدیریت جهانی آبخیزدر استان خراسان جنوبی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین خداکرم جلالی شامگاه پنج شنبه نیز در این دیدار با استاندارخراسان جنوبی اشاره به خشکسالی های چندین ساله دراستان افزود: این معضل خسارات زیادی در حوزه کشاورزی ودامداری به استان هایی همچون خراسان جنوبی وارد کرده است.

وی به اجرای طرح ترسیب کربن در استان به عنوان یک طرح بین المللی خوب اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال اجرای این طرح در سایر استان ها نیز با الگوگیری از خراسان جنوبی هستیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای طرح مدیریت جهانی آبخیز را از دیگر طرح های این وزارتخانه دانست وتصریح کرد: آماده اجرای این طرح نیز در استان خراسان جنوبی هستیم.

جلالی ضمن تاکید بر حفظ منابع طبیعی و مراتع گفت: قطعاً این امر کمک بسیار مناسبی در راستای نگهداشت جمعیت در نقاط مختلف استان خواهد بود.

احداث مجتمع های آبرسانی

استاندارخراسان جنوبی نیز دراین  دیدار اظهار داشت: خشکسالی های چندین ساله، خراسان جنوبی را با مشکل جدی مواجه ساخته به گونه ای که در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ روستای استان به وسیله تانکر آبرسانی می شود.

سید علی اکبر پرویزی، با بیان اینکه ۶۰ روستای استان تا پایان سال جاری از مدار آبرسانی سیار خارج خواهند شد، افزود: احداث مجتمع های آبرسانی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار دولت در استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات استان در حوزه آب شرب، کشاورزی و صنعت گسترده است، افزود: بامذاکراتی که با معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفته، می توان با ارائه طرح های مطالعه شده، کارشناسی شده و دقیق در حوزه آبخوان و آبخیزداری اعتبارات مناسبی را از مرکز دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی در حوزه آبخوان وآبخیزداری باید کارهای اساسی صورت گیرد افزود: به دنبال اخذ ردیف مجزای اعتباری برای این موضوع در استان هستیم تا تحولی در این زمینه در استان ایجاد شود در غیر این صورت با اجرای طرح های کوتاه مدت مشکل استان مرتفع نخواهد شد.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه در بودجه امسال نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از محل کمک های فنی و اعتباری برای کمک به صندوق های خرد روستایی و صندوق های بخش کشاورزی و سایر تعاونی ها درنظر گرفته بودیم گفت: متاسفانه این امر محقق نشد که امیدواریم در بودجه سال آینده این امر مورد توجه قرار گیرد.

پرویزی، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ تعاونی زنان روستایی در استان به فعالیت مشغول هستند، افزود: حمایت از تعاونی ها و کمک به آنها در راستای تقویت فعالیت ها می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال در زمینه تثبیت جمعیت در نقاط مرزی و روستایی نیز کمک شایان توجهی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.