بهبهان- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بخواهیم مشکلات کشور حل بشود باید به سمت ارزش‌های انقلاب و در رأس آن ولایت‌پذیری برویم و مطیع رهبری باشیم.

 ولایت در رأس ارزش‌هااست/  مسئله برادری در دهه اول انقلاب موج می‌زد

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی پنجشنبه شب در چهارمین کنگره سردار شهید دکترمجید بقایی و ۱۱۳ شهید منطقه مسجد ولی عصر(عج) شهرستان بهبهان اظهار کرد: بهبهان شهر علما و شهر مجاهدین بزرگ و نگین مذهبی خوزستان و مردمی متدین و انقلابی است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: برای ما افتخار است که یاد و خاطره شهدا را در بهبهان گرامی بداریم.

وی گفت: حقیقتا کارنامه بزرگی از مجاهدت در تاریخ این شهرستان ثبت شده به‌طوری‌که اخیرا شهید مدافع حرم احسان فتحی از تیپ پر افتخار امام حسن(ع) در دفاع از حرم به عروج ملکوتی رفته و این نشان می‌دهد که بهبهان را نمی‌شود از شهید و شهادت جدا کرد، گویی مردم این سرزمین عهد بسته‌اند که حسین‌وار پای اسلام و انقلاب بایستند.

رضایی خاطرنشان کرد: تیپ امام حسن(ع) که برای این شهرستان به وجود آمد هم در دفاع مقدس و هم بعد از آن یکی از تیپ‌های سربلند استان خوزستان و سپاه پاسداران بوده است.

وی یادآور شد: تیپ امام حسن(ع) در عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس و خیبر و بسیاری از عملیات‌ها خوب درخشید و امروز هم تبدیل به یک تیپ تکاور ایران اسلامی شده است.

وی ضمن اشاره به شهید بقایی افزود: شهید مجیدبقایی یک انسان انقلابی بود و نسبت به ظلم و ستم شاهنشاهی به مبارزه برخواست و به دلیل داشتن روحیه انقلابی نمی‌توانست ظلم و ستم و ناپاکی را ببیند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به برجستگی‌های این شهید بزرگوار افزود: تا روزی که این شهید بزرگوار به شهادت رسید یک مجاهد فی سیبل الله بود.

رضایی ادامه داد: این شهید انقلابی و این مجاهد دارای تقوا و خدا ترسی بود و همه کارهایش برای رضای خدا و از خدا می‌ترسید.

وی یکی دیگر از خصلت‌های این شهید را صداقت خواند و افزود: این شهید فردی مخلص وصادق بود که در وجود وی موج می‌زد و دلسوز مردم و جامعه و احساس مسؤولیت می‌کرد و بی‌تفاوت نبود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: دشمن همیشه سعی داشت که مردم و جوانان ما را بی انگیزه و بی تفاوت کند اما امثال شهید مجید بقایی توانست این باور درونی را تقویت کند.

وی اضافه کرد: این شهید به تمام معنا یک فرد فرهنگی بود و حتی در مسائل هنری هم زبردستی بود و خط بسیار خوبی داشت و انسان بسیار با استعدادی بود.

رضایی ضمن اشاره به استعدادهای این شهید افزود: اوضاع جهان و بین الملل را خوب تحلیل می‌کرد و می‌فهمید و تحلیل‌گر بسیار خوبی در مسائل بود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این شهر انسان‌های بزرگی تربیت،  بزرگ و به‌ شهادت رسیده‌اند و دشمنان انقلاب اسلامی را شکست داده‌اند و امنیت را برای این کشور به وجود آوردند.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از این دستاوردهای مهم آزادسازی شهرهای آبادان و خرمشهر بود که باعث برقراری امنیت شد.

رضایی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس پایه‌های یک امنیت منطقه‌ای به وجود آمد و سپاه بدر و حزب الله در آینده شکل گرفت و این دستاورد مهمی است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: ملت ایران با هدایت‌های امام به ارزش‌های انقلاب و اسلام ناب رسیدند و ارزش‌های اسلامی را فهمیدند و وارد زندگی خود کردند.

وی ادامه داد: ارزش‌های اسلامی بوده که این معجزات را به ثمر رسانده و این هنر امام بود.

رضایی اظهار داشت: اگر نگذارند که این ارزش‌ها وارد اقتصاد و زندگی بشود قطعا دیگر شهید بقایی‌ها و شهید دقایقی‌ها به وجود نمی‌آیند و تکرار نمی‌شوند و آن پیروزی ها به وجود نخواهد آمد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: از آن رمز و راز آن پیروزی‌ها نباید فاصله بگیریم و دشمن فهمیده است که ملت ایران عظمت و پیروزی‌هایش در ایثار، وحدت و ولایت‌پذیری و ارزش‌های انقلابی است.

وی گفت: دشمن در صدد آن است که ارزش‌های انقلابی را تضعیف و برادری‌ها را کم‌رنگ و احساس مسؤولیت را در بین جوانان ایران از بین ببرد و آنها را بی‌تفاوت کند.

رضایی افزود: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که اگر ارزش‌های انقلابی را از ملت ایران بگیرند ملت ایران سقوط می‌کند و این خطر بسیار بزرگی است که جامعه ما را تهدید می‌کند.

وی یادآور شد: اگر ما بخواهیم شهیدان بقایی‌ها و دقایقی‌ها تکرار بشود باید همه ما به ارزش‌های انقلاب تکیه کنیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام  افزود: امروز رهبر بزرگوار ما سیاست کلی را می‌نویسد و بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند و دستور می‌دهند اما متاسفانه افرادی که کارگزاران این کشور هستند بی‌توجهی می‌کنند و این موضوع نتیجه‌اش این می‌شود که وضعیت اقتصاد ما این طور می‌شود.

رضایی ضمن اشاره به ارزش های انقلاب افزود: تبعیت‌پذیری و ولایت‌پذیری  و برادری و ایثار کردن رمز موفقیت ما بوده و تکیه بر ارزش‌ها مهم است.

وی گفت: در انقلاب به این ارزش‌ها تکیه کردیم و پیروزی خون بر شمشیر شد، در جنگ تحمیلی بر این ارزش‌ها تکیه کردیم و جنگ تن با تانک شد و امروز همه دنیای کفر و ستم، بسیج شده است که ارزش‌ها را از مردم بگیرد و اگر این آرزوی دشمنان محقق شود قطعا اقتدار را از دست می‌دهیم و کشور ما را تجزیه می‌کنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: اگر به این ارزش‌ها تکیه کنیم بقیه راه را هم می‌رویم اقتصاد و صنعت و کشاورزی را حل می‌کنیم.

وی افزود: اگر ارزش‌ها باشند جوانان ما بی‌تفاوت نخواهند بود و دولت‌مردان ما به مردم توجه می‌کنند و همه دست به دست هم می‌دهند و کار را به جلو می‌برند.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مشکلات کشور حل بشود باید به سمت ارزش‌های انقلاب و در راس آن ولایت‌پذیری برویم و مطیع رهبری باشیم.

وی افزود: مشکل بزرگ جامعه اسلامی نداشتن رهبر است به‌طوری‌که اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی بخاطر داشتن رهبر فرزانه است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در راس ارزش‌ها مسئله ولایت است و این همان ریسمان محکمی است که همه را به هم وصل می‌کند.

رضایی یادآور شد: معیار اعتدال جامعه امروز ما خود ولایت است که نباید جلوتر از رهبری یا عقب‌تر از ولایت حرکت کرد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کسانی که امروز با رهبری هستند نباید به آنها تندرو گفت بلکه امروز درست در متن انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: مسئله برادری در دهه اول انقلاب موج می‌زد و امروز متاسفانه سوء‌ظن‌ها و بی اعتمادی‌ها زیاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.