اهواز- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در طول دو ساعت میزان گرد و خاک هوا از زیر ۱۰۰میکروگرم به بیش از ۱۰هزار میکروگرم رسید که این مقدار ۶۰ برابر حد استاندارد است.

ریزگرد های اهواز از حد استاندارد سبقت گرفتند

احمدرضا لاهیجان‌زاده، در مورد آخرین وضعیت هوای اهواز اظهار کرد: از ساعت هشت صبح امروز وزش توفان شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت باعث ایجاد گرد و خاک در هوای اهواز شد، اوج این گرد و غبار بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ پیش از ظهر بود که میزان گرد و خاک از ۱۰۰ به ۱۰ هزار میکروگرم رسید که ۶۰ برابر حد استاندارد بود.

وی یادآور شد: در دو شهر خرمشهر و آبادان گرد و خاک بسیار بالا بود به طوری که به میزان ۷۰۰ میکروگرم رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: وزش باد آلاینده‌های هوا را از این استان خارج کرده است اما همچنان شاهد گرد و خاک در اهواز هستیم که براساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا چند ساعت دیگر نیز از میزان گرد و خاک هوای اهواز کاسته می‌شود.

شعاع دید به کمتر از ۵۰ متر رسید

کوروش بهادری، مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز اعلام کرد: توفان گرد و خاک امروز شعاع دید را به میزان ۵۰ متر کاهش داد، همچنین سرعت وزش باد در اهواز تمام کانون‌های داخلی اطراف اهواز را فعال کرده است اما هیچ کانون خارجی در بروز این پدیده نقش ندارد.

وی افزود: گرد و خاک به سمت شهرهای دیگر استان خوزستان از جمله آبادان، ماهشهر، هندیجان، بستان و دشت آزادگان در حرکت است و شعاع دید در این شهرها را نیز کاهش می‌دهد.

بهادری یادآور شد: در شمال استان خوزستان از جمله ایذه، دهدز، حسینیه، اندیمشک و دزفول شاهد بارندگی هستیم اما مرکز و جنوب استان گرد و خاک است که این وضعیت گرد و خاک تا امشب ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.