سبزوار- شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای با بیان اینکه هشت سال از زمان تبدیل شدن آن به شهرستان می‌گذرد، با این حال هنوز هم برخی از ادارات مانند ارشاد و تبلیغات اسلامی به صورت نمایندگی اداره می‌شود و امکانات آن در حد شهر و در خور شهروندان نیست.

جیب «جغتای» از امکانات خالی است

قدس آنلاین-فاطمه معتمدی: شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای با مشکل راه‌های مواصلاتی بویژه در بخش ارتباط با سبزوار و مرکز استان مواجه است و این جاده با نام «برغمد» سالانه شاهد وقوع تصادفات و مرگ و میر زیادی است.

عضو شورای اسلامی خراسان رضوی با اعلام این مطلب با اشاره به استقرار سه ایستگاه راه‌آهن در جغتای افزود: با این حال به جز یکی دو قطار محلی و عادی هیچ قطاری در ایستگاه‌های یادشده توقف ندارد، ضمن اینکه جغتای سهمیه بلیت آنلاین نیز ندارد، این در حالی است که دانشجویان و افراد زیادی متقاضی استفاده از ناوگان ریلی هستند.

حال بد اشتغال در جغتای

احمدی زاده با اشاره به وجود کارخانه سیمان و کارخانه دیگری با حوزه فعالیت کرومیت تصریح کرد: وضعیت اشتغال در شهرستان جغتای خوب نیست و شمار بیکاران بویژه در بخش دانش آموختگان دانشگاهی زیاد است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما، رکود اقتصادی بویژه در بخش مسکن در شهرستان جغتای را بسیار شدید ارزیابی کرد و یادآورشد:بخش کشاورزی نیز با مسایل و مشکلات زیادی مانند افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه و وجود چاه‌های غیرمجاز مواجه است و وضعیت به گونه‌ای است که برابر گزارش آب منطقه‌ای استان، منطقه جغتای در سال ۱۴۱۰ تا ۱۴۱۵ آب نخواهد داشت.

وی با اشاره به شور شدن آب بخش کشاورزی در جغتای خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات نباتی و نیز بکارگیری پلاستیک برای کشت محصولاتی مانند هندوانه که جذب آن در طبیعت بسیار زمان بر است و نیز فقدان صنایع تبدیلی و بسته‌بندی از دیگر مشکلات حوزه کشاورزی است.

فقدان صنایع بسته‌بندی

وی با اشاره به اینکه جغتای قطب تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی است گفت: کشاورزان این منطقه در کنار کشت محصولات متداول کشاورزی به کشت محصولاتی مانند پسته و زعفران نیز روی آورده‌اند لذا استقرار صنایع بسته‌بندی سبب خواهد شد محصولات با نام شهرستان عرضه شود.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم استقرار صنایع بسته‌بندی بخشی از درآمد کشاورزان نصیب دلالان می‌شود افزود: این در حالی است که عایدی کشاورز بسیار اندک است.

متولی بدون امکانات

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی خراسان رضوی در ادامه یادآورشد: در روستاها جمع آوری زباله، متولی خاصی ندارد و همین مسأله سبب شده است برمحیط زیست و آلودگی هوا اثر سویی داشته باشد، در حالی که در شهرها، شهرداری به طور خاص متولی جمع‌آوری زباله است که البته در روستاها دهیاران باید متولی باشند که امکانات ندارند.

احمدی زاده در ادامه از کمبود اماکن ورزشی و فرهنگی و اینکه شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای فاقد حداقل یک استخر شناست به عنوان یک دیگر از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: تنها فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی نیمه تمام ۱۰ ساله شهرستان، نبود سالن ورزشی برای بانوان، جای خالی رشته‌های ورزشی مانند موتورسواری، دوچرخه سواری، شنا و کوه‌نوردی از دیگر کمبودها و مشکلات این شهرستان است.

وی با اشاره به معضل اعتیاد و طلاق و عدم حمایت از ازدواج جوانان در شهرستان خاطرنشان کرد: با اینکه هشت سال از زمان تبدیل شدن جغتای به شهرستان می‌گذرد، با این حال هنوز هم برخی از ادارات مانند ارشاد و تبلیغات اسلامی به صورت نمایندگی اداره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.