۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 497303

اینجا می توانید خبرهای کوتاه و حاشیه های دنیای سیاست را بخوانید.

رصدخانه

قدس آنلاین:

حواس جمع

مهر/ سورنا ستاری-معاون علمی رییس جمهور-  در برنامه تلوزیونی "دست خط" در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره آمد و شدهای علمی در دوره پسابرجام می گوید: رفت و آمدهای علمی توسعه پیدا کرده است، می آیند و می روند البته باید حواس ما جمع باشد. یک نگاه خیلی زشت است که اتفاق بیفتد و اینکه خارجی ها فکر کنند می توانند بیایند اینجا و دانشجوهای خوب را بردارند و ببرند!

پرتقال‌های یخ زده

ایسنا/ درپی انتشار تصاویری از ریخته شدن پرتقال‌های یخ زده در رودخانه تجن و دریای مازندران، معاون وزیر کشاورزی گفت: این پرتقال‌ها را دولت در حمایت از تولیدکنندگان خرید و از آنجا که هیچ مصرفی نداشت، آن را به رودخانه ریخت.

ترانه "ضدترامپ"

افکارنیوز/ ترانه علیدوستی-بازیگر فیلم فروشنده- در توییتی از شرکت نکردن خود در مراسم اسکار به دلیل وضع قانون ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا توسط ترامپ خبر داد.

نه هواپیما، نه هلی‌کوپتر

137 آنلاین/ "محسن سرخو"، عضو اصلاح طلب شورای شهر در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد مدعی شده، اگر در حادثه پلاسکو از هلیکوپتر آب پاش استفاده می شد، احتمال ریزش ساختمان به 10 درصد می رسید." اما  "عباس جعفری"، مدیرعامل آتش نشانی شهرداری قم می گوید: اگر من فرماندهی عملیات را به عهده داشتم از هلی کوپتر آبپاش استفاده نمی کردم. نه هواپیما و نه هلی کوپتر برای منطقه پلاسکو کارایی ندارد زیرا ساختمان پلاسکو در وسعت کمی نسبت به حجم وجود دارد، و هواپیمای آب را سیل وار تخلیه می کند که می تواند حادثه  ساز شود.

اقدام بی‌سابقه رسانه سعودی

جام نیوز/ پایگاه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" با انتشاری گزارشی دراین باره که "مجله سعودی به انتشار مقاله یک روزنامه نگار اسرائیلی درباره نقش ایران در بمب گذاری بوینس آیرس پرداخت" این اقدام را بی سابقه توصیف کرد.  

نگاه بلومبرگ به معامله بزرگ

شفاف/ سایت بلومبرگ با انتشار مقاله‌ای مدعی شده است تیم دونالد ترامپ سرگرم بررسی مناسبات ایران و روسیه است و مایل است مسکو را به دوری از تهران  متقاعد کند.

پیش‌بینی انتخاباتی

ایسنا/ حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی- رییس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری-  با اشاره به انتخابات 96 می گوید: به نظر نمی‌رسد برای رقابت با روحانی کسی به میدان بیاید.

واکنش رضاکیانیان

ایسنا/ عکس رضا کیانیان این روزها در تبلیغات یک دمنوش گیاهی در بیلبوردهای شهر خودنمایی می‌کند. این بازیگر درباره‌ پذیرش این تبلیغات می گوید: برخی بازیگران، کالایی را که به شخصیت اجتماعی شان نزدیک‌تر هست را تبلیغ می‌کنند. مثل قهوه ای که آل‌پاچینو تبلیغ می‌کند. من هم فعال محیط زیست هستم و برای تندرستی دغدغه دارم.

کمپین تولید ملی

جام‌نیوز/ الهام حمیدی-بازیگر- در ایسنتاگرام خود، در پی آتش‌سوزی پلاسکو مردم را دعوت به پیوستن به کمپین حمایت و خرید از تولیدات و البسه ملی و داخلی کرد.

اعتراض آلبرایت

فارس/ مادلین آلبرایت-وزیرخارجه پیشین آمریکا- در اعتراض به فرمان ترامپ، در منع صدور روادید برای اتباع ایران و شش کشور مسلمان اعلام کرد، آمادگی دارد به عنوان یک مسلمان نام خودش را ثبت کند.

چاپلوسی دونالد

مهر/ «امانوئل ماکرون»-نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه- با انتقاد تند از اقدامات اخیر ترامپ و ترزا می، لندن را به چاپلوسی برای آمریکا متهم کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.