دبیر پارلمان سوریه ایران و روسیه را شریک پیروزی سوریه در مبارزه با تروریسم خواند و گفت: سوری ها از افکار متحدان خود برای ساختن آینده کشورشان استقبال می کنند.

سوری‌ها از نظرات ایران و روسیه در تدوین قانون اساسی استقبال می‌کنند

«خالد العبود»، دبیر پارلمان سوریه،  قانون اساسی پیشنهادی روسیه برای سوریه را حاوی مجموعه ای از ایده ها خواند و گفت: برخی از مفاد آن که در رسانه ها مطرح می شود مشمول قانون اساسی کنونی سوریه است.

وی افزود: روسیه پس از دیدار با همه اقوام و ارکان جامعه سوریه مجموعه ای از ایده های خود را درباره قانون اساسی آینده این کشور جمع آوری کرده که البته متون آن بر سوری ها تحمیل نشده و لزومی برای پذیرش این طرح وجود ندارند.

العبود با بیان اینکه در نهایت ملت سوریه قانون اساسی آینده کشورشان را تدوین خواهند کرد، افزود: در پیشنهاد روس ها هم الزامی برای دمشق مطرح نیست و مسکو کاملا به حد و مرز همپیمانی با شرکای بین المللی خود آگاه است و به دنبال این نیست که متحدانش هر آنچه را بگوید شنیده و عملی کنند.

دبیر پارلمان سوریه با بیان اینکه سوری ها از طرح های پیشنهادی متحدانشان مشروط به ملی گرا بودن این طرح ها استقبال خواهند کرد، گفت: مسکو متحد راهبردی دمشق است که برای دستیابی به راه حلی متناسب با جامعه سوریه تلاش می کند همان گونه که جمهوری اسلامی ایران هم این گونه عمل می کند.

العبود، روسیه و ایران را شریک اصلی پیروزی سوریه دانست و گفت: اینکه تهران و مسکو به دنبال راه حل بحران سوریه هستند به دلیل اهمیت آنها در رسیدن منطقه به ارامش سیاسی و میدانی هستند که بی شک از سوریه آغاز خواهد شد.

وی نشست اخیر آستانه را نیز فرصتی برای تقریب دیدگاه ها و حرکت در مسیر حل سیاسی بحران سوریه خواند و افزود: در عین حال ارتش سوریه و نیروهای متحد آن در میدان نبرد در حال پایان دادن به بحران سوریه هستند و کشورهای منطقه و جهان باید بدانند که سرمایه گذاری روی تروریسم در خاک سوریه هرگز به نتیجه نمی رسد.

دبیر پارلمان سوریه با بیان اینکه نشست آتی ژنو هرگز مثل نشست های سابق  نخواهد بود، گفت: آمریکا در حال حاضر چون احساس می کند از پرونده سوریه از لحاظ میدانی و سیاسی خارج شده پس از نشست آستانه انعطاف بیشتری در خصوص پرونده سوریه نشان خواهد داد چون مستاجر جدید کاخ سفید کاملا واقف است که از خلف خود پرونده های مفتضحانه ای را به میراث برده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.