'چاک شومر' رهبر اقلیت دمکرات در مجلس سنا آمریکا در واکنش به صدور حکم اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت صدور روادید برای هفت کشورعمده مسلمان جهان گفت: اشک از گونه های مجسمه آزادی جاری است.

اشک از گونه های مجسمه آزادی جاری است

به گزارش "قدس آنلاین"، تارنمای خبری 'واشنگتن اگزماینر' امروز شنبه گزارش داد: چاک شومر اواخر روز جمعه حکم اجرایی ترامپ را که به موجب آن منعی بر روند مهاجران و پناهجویان به آمریکا ایجاد می کند، به باد انتقاد گرفت.
بر اساس این گزارش، شومر سناتور ارشد از ایالت نیویورک در واکنش به این اقدام رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای گفت: امشب اشک از گونه های مجسمه آزادی جاری است چرا که استقبال از مهاجران به عنوان یک سنت نجیبانه و باشکوه که از بدو تاسیس آمریکا وجود داشته است، لگدمال شد.
رهبر دمکرات اقلیت سنا افزود: پذیرفتن مهاجران و پناهجویان نه تنها بشردوستانه بلکه این امر دهه ها است که موجب توسعه اقتصادی و ایجاد شغل بوده است.
شومر دراین بیانیه نوشت: «این یکی از زننده ترین و برگشت به عقب ترین احکام اجرایی است که توسط یک رئیس جمهوری صادر شده است.»
به گزارش ایرنا، واشنگتن اگزماینر در ادامه نوشت: ترامپ در نظر دارد پروتکل های مربوط به برنامه های روادید در کشورهای عمده مسلمان که شامل ایران، سودان، سوریه، لیبی، سومالی، یمن و عراق می شود را سخت ترکند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است: در متن نهایی دستور اجرایی ضدمهاجرت که روز جمعه به امضای رئیس جمهوری آمریکا رسید، دوره تعلیق روادید کشورهای هدف به ۹۰ روز افزایش یافته اما در قانونی که به آن استناد شده، فهرستی از این کشورها ارائه نشده است.
خبرگزاری آسوشتیدپرس دراین باره افزود: گرچه سند نهایی فهرست دقیقی از کشورهای مورد نظر ارائه نمی دهد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد لذا از ورود اتباع کشورهای هدف به خاک این کشور ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.
دستور اجرایی ترامپ در بحث پناهجویان منع ۱۲۰ روزه برای پذیرش پناهجو تعیین کرده است. این اقدام با هدف تامین زمان لازم برای تعیین ساز و کار بررسی صلاحیت پناهجویان، پیش از ورود آنها به آمریکا، صورت گرفته است.
دستور ترامپ همچنین تعداد پناهجویانی را که آمریکا قصد دارد در سال جدید میلادی پذیرش کند، به ۵۰ هزار نفر کاهش داده است. «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا سقف فعلی پذیرش پناهجو را ۱۱۰ هزار نفر در نظر گرفته بود.
در دستور روز جمعه ترامپ به جزئیات طرح دولت جدید آمریکا در بررسی صلاحیت پناهجویان اشاره نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.