زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۵ میلیون تن پسماند در شهرک تخصصی روی زنجان گفت: نعمت زاده و ابتکار به قولشان در این مورد عمل نکردند.

«نعمت زاده» و «ابتکار» نسبت به تعیین تکلیف پسماندهای خطرناک زنجان کوتاهی کردند

به گزارش قدس آنلاین، علی وقف‌چی با اشاره به وجود ۵ میلیون تن پسماند در شهرک تخصصی روی در ۶ کیلومتری شهر زنجان اظهار داشت: این میزان پسماند با عناصر روی همراه با عوامل سرطانزا نزدیک شهر زنجان است و با وجود اینکه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست از نزدیک این پسماندهای خطرناک را دیده اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این مورد انجام نشده است.

وی با اشاره به ملاقات بیش از دو ماه قبل خود با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این دیدار وزیر صنعت تاکید داشت که در عرض دو ماه تکلیف این پسماندها مشخص می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از گذشت ۲ ماه نه از طرف وزارت صنعت و نه از طرف سازمان محیط زیست هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

وی گفت: خود وزیر صنعت در مورد پسماندهای شهرک روی زنجان تاکید داشت که باید این پسماندها واگذار یا مدیریت شود که تبدیل به مواد ارزشمند یکی از پیشنهادهای نعمت زاده در این جلسه بود.

وقف‌چی با انتقاد از بی توجهی وزارت صنعت و سازمان محیط زیست نسبت به این خطر تصریح کرد: باید دلایل کوتاهی از طرف وزارت صنعت و سازمان محیط زیست نسبت به تعیین تکلیف پسماندهای خطرناک روی برای مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ تن به پسماندها اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق اعلام کارشناسان هم اکنون ۵ میلیون تن پسماند در شهرک روی زنجان وجود دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان باید هرچه سریع‌تر تکلیف این پسماندها را بدون وارد شدن خسارات دیگر به استان مشخص کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.