یک به اصطلاح جنبش "مقاومت" در شبکه‌های اجتماعی و برخی نهادهای رسمی حکومتی برای مقابله با تلاش‌های دولت ترامپ در حال شکل‌گیری است که هدف از آن ممانعت از کنترل اطلاعات توسط دولت جدید آمریکاست.

مقاومت توئیتری علیه ترامپ تشکیل می شود!

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این جنبش در پی حذف شدن یک سری توئیت‌ها و اطلاعات از حسابها و وبسایت‌های رسمی آمریکایی که می توانستند موجب شرمندگی رئیس جمهور جدید آمریکا و دولتش شوند از جمله گزارش‌های دولتی درباره تغییرات آب و هوایی به عنوان مساله ای که از سوی ترامپ به چالش کشیده شد، آغاز شده است.

برخی از حامیان این جنبش به توئیتر به عنوان یک "ابزار جایگزین" رجوع کرده و مدعی هستند کارمندان فدرالی هستند که می خواهند حقشان را در زمینه آزادی بیان استفاده کنند.

بذر شکل گیری این جنبش مقاومت اولین بار از جانب سازمان مدیریت پارک‌های ملی آمریکا کاشته شد. این سازمان بر اساس یک افشاگری از سوی دولت ترامپ به دلیل تصاویری که از جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ منتشر کرده و آنها را با تصاویر مربوط به شرکت کنندگان در مراسم تحلیف اوباما مقایسه کرده بود مورد انتقاد قرار گرفت.

بعد از آن که توئیت‌های مربوط به این تصاویر حذف شدند توئیت‌های یک حساب متعلق به این سازمان که طبق برخی گزارش‌ها متعلق به یک کارمند سابق بوده و حاوی لینک‌هایی در ارتباط با مطالعات مربوط به تغییرات آب وهوایی بود حذف شدند. به دنبال حذف این مطالب جنبشی تحت عنوان "سازمان جایگزین مدیریت پارک‌های ملی" به وجود آمده و در عرض چند روز حدود ۱.۲ میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی به دست آورد.

در توصیف این حساب کاربری نوشته شده است: تیم مقاومت غیررسمی سازمان مدیریت پارک‌های ملی آمریکا.

تولد این حساب کاربری عاملی شد تا در طی روزهای بعد ده‌ها حساب کاربری در توئیتر با عناوین "سرکش‌ها" یا "آلترناتیو" (جایگزین) به وجود بیایند. از جمله این حساب‌های کاربری "سرکش‌های سازمان ملی وضعیت جوی و اقیانوسی آمریکا" (@RogueNOAA) و "سرکش‌های سازمان ناسا" (@RogueNASA)‌ و همچنین "سازمان آلترناتیو مدیر غذا و دارو" (@Alt_fda) بودند.

یک حساب کاربری دیگر نیز با عنوان "حقایق واقعی آژانس حفظ محیط زیست" که آلترناتیوی برای این سازمان است به وجود آمده که هدفش ارائه اطلاعاتی است که ممکن است از سوی این آژانس در دولت ترامپ سانسور شوند.

در این حساب نوشته شده است: او (ترامپ) می تواند توئیتر رسمی ما را تصاحب کند اما هرگز نخواهد توانست "آزادی" ما را بگیرد.

این پیامها حاوی هشتگ‌هایی با مضمون "در برابر ترامپ مقاومت کنید" "حقایق آب و هوایی" و "مقاومت توئیتری" هستند.

این در حالی است که شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید این مساله را که دولت ترامپ می خواهد جلوی آزادی بیان در میان کارکنان دولت را بگیرد رد کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.