نمایندگان پارلمان عراق از اقدام تلافی جویانه دولت بغداد در مقابل ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان عراقی از سوی دولت ترامپ خبر دادند.

عراق لغو ویزای شهروندان عراقی توسط ترامپ را تلافی کرد

به گزارش"قدس آنلاین"، نمایندگان پارلمان عراق تاکید کردند که به احتمال زیاد دولت عراق به دستور صادر شده از سوی دولت ترامپ برای ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان عراقی به مد ت ۳۰ روز واکنش نشان خواهد داد و مانع از ورود شهروندان آمریکایی به خاک عراق خواهد شد.

در حالی که عراقی‌ها از دستور ترامپ خشمگین و ناراحت هستند، کردستان عراق به طور خاص از این تصمیم برآشفته شده است چرا که کردها برای بهبود روابط تجاری و کسب و کار با آمریکا تلاش زیادی کرده اند. برخی تحلیلگران نسبت به اقدام تلافی جویانه عراق هشدار داده اند و بر این باورند که ممنوعیت دوجانبه می تواند ببشتر به ضرر عراق باشد تا آمریکا. البته این اقدام می تواند موجب جلب حمایت عمومی از سیاستمداران عراقی برای مقابله با ترامپ باشد. کردها بیشتر به این خاطر ناراحت هستند که سالها از آمریکا حمایت کرده اند.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی بارها خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود. وی بعدا این اظهارات خود را به این گونه اصلاح کرد که مهاجران از کشورهای حامی تروریسم نباید اجازه ورود به آمریکا را داشته باشند. ترامپ با صدور دستور اجرایی، اعطای ویزا به شهروندان عراق، یمن، سوریه، ایران، لیبی، سومالی و سودان را ممنوع اعلام کرده است.

این در شرایطی است که کشورهای مصر، ترکیه و عربستان سعودی در این فهرست سیاه قرار نگرفته اند، عربستان سعودی که تعداد زیادی از تروریست های ۱۱ سپتامبر از این کشور بوده‌اند.

در روابط دیپلماتیک و صدور ویزا، همکاری های دوجانبه زیادی بین عراق و آمریکا وجود دارد و به احتمال زیاد، عراق نیز صذور ویزا برای شهروندان آمریکایی را لغو خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.