۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: 497719

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بر تعریف راه‌های مختلف ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها تأکید کردند.

پای «آخوندی» به شورای شهر اصفهان باز شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ظهر امروز در جلسه علنی این شورا اظهار داشت: دهه فجر‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است، در دهه فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین کننده و بی‌مانند به شمار می‌رود.

وی افزود: شهرداری اصفهان نیز در برپایی جشن های انقلاب اسلامی و به منظور تامین فضای شادی و نشاط ایام پیروزی انقلاب اسلامی باید با برنامه‌ریزی لازم توازن و فراگیری مراسم‌ها در نقاط مختلف شهر را برقرار کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) در روز پنجم جمادی الاول و روز پرستار خاطرنشان کرد: علت نام گذاری این روز به نام روز پرستار این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را بر عهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد و از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

وی با اشاره به تصویب سند معماری و شهرسازی تصریح کرد: تدوین و تصویب و رعایت سبک معماری شهرسازی ایران اسلامی بر مبنای میراث معنوی مشترک اسلامی و با استفاده از فنون و مهارت‌های پدید آمده در ادوار تاریخ ایران، نهادینه‌سازی و توسعه روابط و تعاملات خانه، مسجد، مدرسه، محله و مراکز فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با مرکزیت مسجد، ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی و قطب‌ها و مراکز علمی و پژوهشی جامع، ارتقاء سطح دانش و توانمندی‌های فنی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند معماری ایرانی ـ اسلامی است.

امینی بیان کرد: در این سند دوباره نقش شهرداری‌ها و شوراها که نمایندگان مردم و متولیان امر مدیریت شهری هستند نادیده گرفته شده است، امور عمرانی جزئی در مناطق باید به نحوی برنامه ریزی و اجرایی شود که با رفت و آمدهای شب عید مردم در شهر مغایرت پیدا نکند.

وی گفت: ایستگاه‌های خطوط اتوبوس تندرو در برخی مناطق سرعت مناسبی ندارد که باید برای راه‌اندازی سریع تر خط 2 در این زمینه تسریع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مینه فعالیت جدی سیستم مکانیزه شهرسازی در تمام مناطق شهر فراهم شود، اظهار داشت: سیستم مکانیزه شهرسازی در بسیاری از مناطق آغاز شده و در برخی مناطق هنوز موضوع جدی گرفته نشده که باید با جدیت هرچه تمام‌تر تلاش شود تا پایان سال این مهم عملیاتی شود.

روش‌های دیگر درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تعریف شود

کریم نصر اصفهانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو با بیان اینکه ضعف قانون در برخورد با این ساختمان‌ها باید رفع شود، افزود: توجه ویژه به سازمان آتش نشانی در تجهیزات و موارد دیگر ضروری است و مدیریت بحران باید تقویت و اجرایی شود.

وی با اشاره به فصل بررسی بودجه شهرداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم و با توجه به رکود در ساخت و ساز که بیشترین درآمد شهرداری‌ها به ویژه کلانشهرها را تشکیل می‌دهد و با توجه به پیش بینی کارشناسان و مسئولان دولتی هم رونق قابل قبولی در ساختمان متصور نیست، از دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود که روش‌های دیگر درآمدهای پایدار را برای شهرداری‌ها تعریف کنند تا از تک محصولی خارج شویم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: البته شهرداری اصفهان هم باید از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه را انجام دهد اما در شرایط موجود گریزی نداریم که بودجه سال آینده را انقباضی ببندیم و تلاش کنیم به پروژه‌ها و طرح‌هایی بپردازیم که در اولویت شهر و از وظایف و رسالت شورای شهر و شهرداری است.

وی بیان کرد: هنر شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در شرایط فعلی این است که باید به صورتی تدبیر و مدیریت کند که خدمت‌رسانی به مردم همانند گذشته و حتی بیشتر با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

نصر گفت: در شرایط فعلی ما شاهد نوآوری ابتکارها و اختراعات به ویژه در حوزه فناوری دانش بنیان هستیم و خبرهای خوبی هر روز در این زمینه به ما می‌رسد که به خود بالیده و افتخار می‌کنیم که دانشمندان ما با این اعتقاد و ایمان به این مهم می‌پردازند.

ارتباط خرید هواپیما با اقتصاد مقاومتی چیست

علیرضا قربانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این روزها در کشور شاهد این هستیم که برخی با محصولات خارجی اجاره‌ای عکس قجری می‌گیرند، تصریح کرد: آخوندی وزیر راه و شهرسازی باید در پایان سال گزارش خود را در ارتباط با پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و علت ذوق زدگی قاجاری خود را در پلکان هواپیمای اجاره‌ای بیان کنند.

وی بیان کرد: آخوندی باید با انتشار کامل قرارداد مربوط به خرید هواپیما این مسئله را تبیین کنند که ارتباط این خرید با اقتصاد مقاومتی چیست البته سخن بنده به این معنا نیست که هواپیمای نو نخریم بلکه بیان‌کننده این مفهوم است که ایشان در راستای ارتقا فرهنگ "ما می‌توانیم" چه اقدامی داشته‌اند، البته اگر برای دیدن این اقدامات احتیاجی به عینک و برای شنیدن آن‌ها نیازی به سمعک نداشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته باید توجه کنیم اعضای شورا نیز در پایان سال همانند دیگر مسئولان پاسخگوی مردم باشند پس پیشنهاد دارم بودجه سال 96 با شناخت از خواسته رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی بودجه شهرداری را تنظیم کنیم.

لزوم ارتقا فرهنگ رانندگی در میان جوانان

غلامرضا شیران عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم بهبود امورات شهری به ویژه رانندگی اظهار داشت: متأسفانه خصلت‌ها و ویژگی‌هایی مانند کم سوادی، کم اصالتی، منفک بودن از خانواده، کمبودهای اجتماعی و ناکامی‌های گوناگون سبب ایجاد مشکلات روانی و عدم تعادل در رانندگی می‌شود.

وی افزود: در شان مردم قانون مدار شهر نیست که فردی قانون شکن به هر دلیل مسیری خلاف را در جهت مخالف خودروها طی کند و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و سرنشینان و رانندگان قانون مدار ایجاد و خنده‌های مضحک و نادانانه یکی، دو جوان درون خودروی خلاف به دلیل اینکه خودی نشان بدهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.