رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی بین دانشگاه‌های حکیم سبزواری و پاریس 13 فرانسه منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی بین دانشگاه‌های حکیم سبزواری و پاریس 13 فرانسه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جواد حدادنیا شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر به دعوت رسمی دانشگاه پاریس فرانسه، اظهار کرد: در این سفر تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی بین دانشگاه‌های حکیم سبزواری و پاریس 13 فرانسه منعقد شد.

وی با بیان اینکه توافق‌نامه در آبان ماه سال‌جاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه پاریس 13 در محل دانشگاه حکیم سبزواری امضاء شده بود، افزود: پس از امضای این توافق‌نامه و با توجه به دعوت رسمی دانشگاه پاریس 13 مسؤولان دانشگاه حکیم سبزواری برای بازدید از دانشگاه پاریس 13 به فرانسه سفر کردند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه در این سفر نشست‌های متعددی برای بررسی راه‌کارهای اجرایی این تفاهم‌نامه برگزار شد، تصریح کرد: پس از سه روز بحث و تبادل نظر بین دانشگاه حکیم سبزواری و پاریس 13 تفاهم‌نامه همکاری‌های بین‌المللی بین این دو دانشگاه به امضاء رسید.

حدادنیا ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه دانشگاه حکیم سبزواری به‌عنوان نخستین دانشگاه ایرانی محسوب می‌شود که به‌صورت رسمی با دانشگاه پاریس 13 تفاهم‌نامه همکاری‌های بین‌المللی امضاء کرده است.

وی افزود: در نخستین گام برای اجرایی مفاد توافق شده در این تفاهم‌نامه دو دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری به مدت شش ماه جهت حضور در دوره‌های آموزشی دانشگاه پاریس 13 پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه دو عضو هیأت علمی دانشگاه پاریس 13 نیز طی ماه‌های آینده برای برگزاری دوره‌های آموزشی به دانشگاه حکیم سبزواری سفر می‌کنند، یادآور شد: دانشگاه پاریس 13 یکی از سیزده دانشگاه جانشین دانشگاه سوربن است که از سال 1970 با استقرار در شمال شهر پاریس فرانسه فعالیت خود را به طور مستقل آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.