کرج- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ضوابط ورودی به تهران باید به گونه‌ای باشد که خودروهای دارای معاینه فنی بتوانند تردد کنند، گفت: طرح «کهاب» که از طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهوری به البرز است، در این استان اجرا می‌شود.

خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند اجازه تردد پیدا نکنند

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار در مورد برنامه سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر کرج اظهار داشت: کرج هم مانند کلانشهرهای دیگر برنامه کاهش آلودگی‌ هوا دارد که این برنامه با قدرت در حال اجرا است. یکی از مسائلی که شهر کرج با آن روبه‌رو است تردد خودروهای عبوری به طرف تهران و از بزرگراه‌های اطراف است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه کمربندی دوم برای کاهش آلودگی و بار ترافیکی این کلانشهر به زودی راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: ضوابط ورودی به تهران باید به گونه‌ای باشد که خودروهای دارای معاینه فنی بتوانند تردد کرده و خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند اجازه تردد پیدا نکنند.

ابتکار با بیان اینکه انتظار ما این است که تردد خودروهای دارای معاینه فنی برای کاهش آلودگی هوا اثرگذار باشد، عنوان کرد: نیروگاه‌های منتظرالقائم و شهید رجایی فقط به استفاده از گاز طبیعی ملزم هستند؛ استفاده از گاز طبیعی به جای مازوت بسیار در کیفیت هوا برای شهر کرج موثر است.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به این سئوال که پیگیری دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان البرز در چه مرحله‌ای قرار دارد، تصریح کرد: مصوبات این سفر مرحله به مرحله در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای طرح «کهاب» یا کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین که از طرح‌های مصوب  سفر رئیس جمهوری به البرز است، گفت: موضوع نیروگاه‌ها مورد توجه رئیس‌جمهور بوده و طرح‌های دیگری نیز در حوزه کاهش آلودگی هوا و دستگاه‌های سنجش به‌ویژه پایش لحظه‌ای در حال انجام است که نیازمند همکاری شهرداری‌ها ودیگر بخش‌ها است.

معاون رئیس‌جمهور در مورد برنامه‌های سازمان محیط‌زیست برای شناسایی کانون‌های گرد و غبار در شهرهای اطراف از جمله اشتهارد و نظرآباد، اظهار داشت: برنامه‌ای با همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع در استان البرز در حال انجام است و امیدواریم  بتوانیم کارهای خوبی در این حوزه انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.