سنندج- شهرستان بیجار با جمعیت ۹۳ هزار نفر که تاکنون از وجود سالن نمایش محروم بوده است همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی چراغ آپارات در این شهرستان برای جوانان روشن می شود.

چراغ آپارات دیجیتال در«بیجار» روشن می شود

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سالن سینمای شهرستان بیجار با نام سینما جوان همزمان با روز ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز درباره این موضوع گفت: این سالن سینمایی به همت سازمان سینمایی حوزه هنری و توسط موسسه بهمن سبز مورد بازسازی، تجهیز  و آماده سازی قرار گرفته است و ۲۲ بهمن ماه جاری رسما آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: سینما جوان که پیش تر برای نمایش ویدیو و اجرای برنامه های جنبی در اختیار آموزش و پرورش شهرستان بیجار بوده تحویل حوزه هنری و موسسه بهمن سبز شده است.

کاظمی اضافه کرد: از وقتی این مکان تحویل ما شد به سینما تبدیل کردیم و تغییرات اساسی در آن انجام دادیم و حالا، تنها سینمای شهر  بیجار به نام سینمای جوان به زودی فعال می شود. البته، این شهر، یک سالن نمایش در داخل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دارد که هفته ای سه سانس فیلم نمایش می دهد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز درباره تغییرات و مراحل بازسازی این سالن سینمایی عنوان کرد: افزایش سن نمایش، بزرگ کردن پرده نمایش، تخریب کف سالن و شیب بندی سالن نمایش، جمع آوری صندلی و تعویض کامل آن ها به تعداد ٣٠٠ صندلی، تخریب بالکن نمایش، ساخت سرویس های بهداشتی مردانه و زنانه، نصب سیستم های صوت و نمایش، دکوراتیو سالن و نصب پرده عریض اکران و بغل رو، نصب سیستم سرمایی و گرمایی، کف پوش سالن نمایش و دکوراتیو سالن انتظار از جمله تغییرات صورت گرفته در این سینما بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد با افتتاح این سینما، ظرفیت فرهنگی و تفریحی مناسب و موثری برای خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان شهرستان بیجار فراهم شود.

سینمایی متفاوت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار  از افتتاح سینمای دیجیتال در مجتمع فرهنگی هنری امیر نظام گروسی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سینمای دیجیتال در بیجار، فیلم‌های روز سینما همزمان با اکران آن در پایتخت و سینماهای معتبر کشور، با استفاده از این سیستم اکران می شود.

مهدی سلطانی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و خانواده‌های بیجاری کبود امکانات فرهنگی و تفریحی از جمله سینما است، افزود: با حمایت و تلاش و پیگیری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تمامی وسایل مورد نیاز از وزارتخانه و شرکت سینما شهر به بیجار انتقال داده شده است.

 وی افزود: در سیستم دیجیتال فیلم تبدیل به یک فایل الکترونیکی و کدگذاری شده و امکان کپی‌برداری غیرمجاز از آن وجود ندارد و همچنین با هزاران بار پخش فیلم از سالن سینما کیفیت آن کاسته نمی شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.