'نیک پتن والش' خبرنگار سی ان ان' درباره حکم دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور عمده مسلمان به آمریکا گفت: در حالی که اکثر هواپیماربایان حادثه 11سپتامبر، اتباع عربستان سعودی بودند اما این کشور به هیچ وجه در فهرست ممنوعیت این حکم قرار ندارد.

سی ان ان: عربستان که در11 سپتامبر دست داشت، در فهرست کشورهای ممنوعه قرار ندارد

به گزارش "قدس آنلاین"؛ خبرنگار سی ان ان روز یکشنبه از مبدا بیروت درباره واکنش های جهانی به حکم ضد مهاجرتی ترامپ گزارش داد: اکنون فرودگاه های منطقه (خاورمیانه) از جمله قاهره در مصر با هرج و مرج مواجه است.
پتن والش افزود: بیم آن می رود که ترامپ (با صدور حکم ضدمهاجرتی) بطور افراطی تلاش به بازنگری روابط (آمریکا) با جهان اسلام بخصوص دراین منطقه از جهان را داشته باشد.
خبرنگار سی ان ان گفت: صدور این حکم یک اقدام شتابزده بوده و راه حلی ساده در برابر مشکلی پیچیده در منطقه است. بسیاری از کشورهایی که دراین فهرست قرار دارند کمک های باارزش و حیاتی به آمریکا ارائه داده اند.
وی افزود: آمریکا به نیروهای عراقی برای مبارزه با (گروه تکفیری – تروریستی) داعش متکی است و اکنون اتباع این کشور را از ورود به خاک خود منع کرده است. درباره سوریه نیز همینطور، گروه هایی که علیه دولت مرکزی می جنگند از اینکه آمریکا به آنها کمکی نمی کند خشمگین هستند و اکنون شاهد آن هستند به آنها پناه هم نمی دهد. باید نگران اوضاع این منطقه بحرانی بود.
به گزارش ایرنا، 'بن ودمن' دیگر خبرنگار منطقه ای سی ان ان نیز روز گذشته (شنبه) از استانبول ترکیه در انتقاد از حکم ضد مهاجرتی ترامپ به این شبکه خبری گفت: این اقدام ترامپ هدیه ای به داعش بود.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری جدید آمریکا جمعه گذشته با امضای حکم اجرایی ورود اتباع هفت کشور ایران، عراق، سوریه، سومالی، یمن، سودان و لیبی به خاک آمریکا را به مدت 90 روز منع کرد و به موجب این حکم ورود پناهجویان از این هفت کشور نیز به مدت 120 روز به حالت تعلیق در آمد.
سی ان ان پیش از این از اعتراض های مردمی نسبت به این حکم ضد مهاجرتی در فرودگاه های آمریکا ازجمله 'دالاس'، 'جان اف.کندی' و فرودگاه بین المللی لس آنجلس خبر داد.
'چاک شومر' سناتور ارشد سنای آمریکا از ایالت نیویورک اواخر جمعه گذشته و در پی صدور حکم ضدمهاجرتی ترامپ در بیانیه ای گفت: اشک از گونه های مجسمه آزادی جاری است.
شومر دربیانیه خود نوشته بود: امشب اشک از گونه های مجسمه آزادی جاری است چرا که استقبال از مهاجران به عنوان یک سنت نجیبانه و باشکوه که از بدو تاسیس آمریکا وجود داشته است، لگدمال شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.