سفارتخانه آمریکا در بغداد در واکنش به ممنوعیت سفر مسلمانان هفت کشور اسلامی به آمریکا و مواضع تند عراقی ها در قبال این ممنوعیت، امروز (یکشنبه) در بیانیه ای، درخصوص دستور اخیر رییس جمهور جدید آمریکا در این باره ناچار به ارائه توضیح شد.

توضیح سفارت آمریکا در بغداد درباره ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا

به گزارش "قدس آنلاین"، سفارتخانه آمریکا در بغداد مدعی شده که دونالد ترامپ در چارچوب قانون مهاجرت و تابعیت، در ۲۷ ژانویه جاری (هشت بهمن) یک بخشنامه اجرایی را امضا کرده که به طور موقت فقط ورود اتباع خارجی هفت کشور مسلمان را به آمریکا به حال تعلیق درآورده است.
براساس بیانیه، این ممنوعیت فقط به مدت ۹۰ روز اجرا می شود و تنها مشمول تعدادی از کشورها شده است.
این بیانیه می افزاید، شهروندان کشورهایی (ممنوع الورود) که توسط کنگره یا وزیر امنیت ملی آمریکا معرفی شده اند، شامل کشورهای عراق، سوریه، سودان، ایران، سومالی، لیبی و یمن هستند.
سفارتخانه آمریکا در بغداد خاطر نشان کرده که در صورت کسب هرگونه اطلاعات جدید درباره سفر (شهروندان این هفت کشور اسلامی) به آمریکا اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.
براساس این بیانیه، سفارت آمریکا در بغداد تا اطلاع ثانوی از هرگونه ملاقات برای اعطای روادید به اتباع عراقی برای سفر به آمریکا خودداری می کند.
سفارت آمریکا در بغداد، ماموریت های رسمی کارکنان دولتی یا به خاطر کار رسمی یا به نمایندگی از پاره ای سازمان های بین المللی و یا به نمایندگی از سازمان ناتو یا سفر برخی مسوولان عراقی را از این امر ممنوعیت مستثنا اعلام کرده است.
اقدام دولت ترامپ در ممنوعیت اتباع عراقی با توجه به اینکه آمریکا از یکسو مدعی حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم است و دارای توافقنامه راهبردی با این کشور در زمینه اقتصادی و امنیتی است، موجی از اعتراض را در عراق به دنبال داشته است.
برخی از صاحب نظران در عراق در واکنش به اقدام توهین آمیز دونالد ترامپ نسبت به اتباع عراقی، از بغداد خواسته اند که سربازان آمریکایی را که به بهانه مبارزه با تروریسم در عراق به سر می برند، از اراضی عراق بیرون کند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستوری را امضا کرده که به موجب آن مرزهای این کشور به مدت سه ماه از دیروز (شنبه) به روی پناهجویان و شهروندان هفت کشور اسلامی عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن بسته خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.