اهواز_ معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر ۱۶۸ حلقه چاه های نفت و گاز در سال جاری خبر داد.

۱۶۸ حلقه چاه نفت و گاز در سال جاری حفر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حمید رضا خوشایند گفت: از این تعداد  ۵۸ حلقه  چاه توسعه ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۱۰۸ حلقه تعمیری بوده است.

وی افزود: ۹۸ حلقه از مجموع چاه های پیش گفته در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پنج حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، ۱۱ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۵۳ حلقه در قالب پروژه در حوزه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و یک حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل شده است.  

خوشایند متراژ حفاری از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون را ۲۵۴ هزار و ۸۶۲ متر عنوان و اظهار کرد: تعداد چاه های حفر شده در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۲ حلقه بیشتر است.  

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با تقدیر از تلاش های مستمر حفار مردان سختکوش این شرکت در تحقق برنامه ها و پروژه های تعریف شده، گفت: در این مدت حفاری ۴۳ حلقه چاه نفت و گاز ۶۶۲ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی کارفرماها انجام گردید که از نظر زمان ترخیص دکل و تولید زودهنگام چاه ها، ارزش  اقتصادی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه ناوگان حفاری این شرکت دارای ۷۵ دکل سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی است، افزود: در سال جاری یک دستگاه حفاری سنگین به ناوگان شرکت اضافه شد و در زمان حاضر سه دکل پس از ترخیص از مناطق عملیاتی برای تعمیرات دوره ای (اورهال) به یارد بازسازی شرکت انتقال و تعمیر یک دستگاه در موقعیت استقرار در دست اجراست.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.