بجنورد- مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی از بدهی ۷۵۰ میلیارد ریالی کارفرمایان استان به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

مطالبات تامین اجتماعی خراسان شمالی از کارفرمایان ۷۵۰ میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی عباس زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این بدهی بیشتر مربوط به کارگاههای بزرگ، کارخانه قند، کارخانه الیاف و شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری هنوز ۱۴۰ میلیارد ریال به این سازمان بدهکار است، اظهار داشت: سال جاری توانستیم با تهاتر زمین بازار روز واقع در استادیوم تختی به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال قسمتی از مطالبه خود را از شهرداری اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت : در حال حاضر۱۱۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۱۲ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد بیمه شدگان در استان مربوط به کارگران ساختمانی است ، افزود : ۱۶ هزارو ۲۶۳ نفر سهمیه ابلاغی استان در سال جاری بود که ۵۰۰ نفر باقیمانده تا پایان سال جذب می شوند.

 مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در سال جاری ۳‌پروژه مهم در حوزه درمان پیش بینی شده که این طرح ها شامل افزایش تخت‌های بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد از ۱۰۲‌تخت به ۱۶۰‌تخت، احداث کلینیک تخصصی و احداث هتلینگ دربیمارستان تامین اجتماعی بجنورد است.

داود احمدیان اظهار داشت : ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث هتلینگ در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد جذب شده که در ایام دهه فجر این پروژه کلنگ زنی می شود و ظرف مدت ۸ ماه این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی افزود : عملیات اجرایی ارتقای تخت های بیمارستان به ۱۶۰ تخت نیز در سال جاری آغاز و تا پایان سال آینده محقق می شود و ۴ هزار مترمربع درمانگاه تخصصی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

احمدیان با اشاره به اینکه واحد درمان سازمان تامین اجتماعی در ۲ حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می‌کند، تصریح کرد: درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی شامل مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی است که صد در صد مالکیت آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و همه خدمات درمانی به صورت کاملا رایگان به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در هرماه ۵۰ میلیارد ریال خرید درمان غیر مستقیم است، خاطرنشان کرد : در ۵ حوزه بیمارستانها، داروخانه ها، پزشک و دندانپزشک، درمانگاهها و پاراکلینگ ها خرید درمان غیرمستقیم انجام می شود.

وی ساخت پارکینگ و تسطیح محل باند هلی کوپتر بیمارستان، ساخت پارکینگ آمبولانس های بیمارستان، بازسازی داروخانه سرپایی بیمارستان، ایجاد فضای بایگانی راکد، ایجاد فضای ورزشی، بهسازی سایت امحا زباله و بهسازی درمانگاه دندانپزشکی را از پروژه های قابل افتتاح به مناسبت گرامیداشت دهه فجر عنوان کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین از فعال سازی شیفت دوم و دندانپزشکی دوم در درمانگاه اسفراین و شیفت دوم در شیروان و فعال سازی دندانپزشکی در جاجرم و تحویل آمبولانس در دهه مبارک فجر خبرداد.

احمدیان در خصوص مشکلات موجود دربیمارستان ثامن الائمه بجنورد گفت: با توجه به اینکه این استان از نیروی انسانی ومتخصص محروم است در جذب پزشک با مشکل مواجه هستیم و بیشتر پزشکان به استانهای همجوار مهاجرت می کنند.

وی مراجعه بیش از ظرفیت به بیمارستان را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و افزود: از آنجایی که ارائه خدمات در درمانگاههای تامین اجتماعی به صورت رایگان است مراجعات غیرضروری به درمانگاه و دندانپزشکی زیاد است.

وی یادآور شد : با پیش بینی ۴ واحد مستقل دندانپزشکی دردرمانگاه تخصصی تا حدودی این مشکلات مرتفع می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.