ایلام- از بامداد جمعه هفته گذشته و کماکان، بارش سنگین برف زیبایی ها و طراوت های زیادی را در استان تشنه ایلام به یادگار گذاشت و موجی از شور و شعف در بین مردم ایجاد کرد،اما در این میان عده ای نیز حال و روز خوش شان چندان دوام و قوام نیافت و در پی این بارش ها به شدت متضرر شده و زیان دیدند.

«برف» بانوی کارآفرین ایلامی را به خاک سیاه نشاند

قدس آنلاین- غلامرضا محمدمرادی:یکی از مرغداران ایلامی در  پی بارش برف سنگین سقف سالن های مرغداری اش فروریخت و تعداد ۱۰ هزار قطعه جوجه ۴۴ روزه آن تلف شد.

این بانوی کارآفرین ایلامی روز  یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه این مرغداری زیر نظر کارشناسان سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی و بر اساس اصول کارشناسی و استانداردهای مربوطه، در سال ۱۳۹۲ مورد بهره برداری قرار گرفته و کاملاً از استحکام فنی لازم برخوردار بوده است، می گوید: شدت و حجم بارش برف در شهرستان ملکشاهی به حدی بوده است که سقف این سالن های مستحکم؛ تاب و تحمل این بار سنگین را نداشته و کاملاً فروریخته اند.

خانم ارغند با اشاره به اینکه این مرغداری در قالب یک تعاونی و با همت جمعی از بانوان فارغ التحصیل بیکار شهرستان ملکشاهی و با دریافت ۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به همراه ۲ میلیارد ریال آورده اعضاء، ساخته شده است، اظهار می کند: این واحد مرغداری تنها واحدی است که در سطح استان ایلام توسط یک بانوی کارآفرین احدث شده و مدیریت می شود و جزء بهترین و برترین مرغداری های استان بوده و متأسفانه امروز به این حال و روز تأسف برانگیز درآمده است.

وی بیان می دارد: متأسفانه بر اثر ریزش این بهمن و رانش و نشست زمین؛ سقف های مرغداری فروریخته و ۱۰ هزار قطعه جوجه ۴۴ روزه پرورش یافته و آماده عرضه به بازار نیز تلف شده اند.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه  این آوار خسارت آفرین موجب شده است تا این تعاونی و واحد نمونه استان، برای بازپرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال اصل و سود تسهیلات بانکی دریافت شده؛ در مضیقه شدید قرار بگیرد، می افزاید: بر سقف سالن های این مرغداری بیش از ۷۰ سانتی متر برف نشسته بود و همین سنگینی بار نیز باعث فرود آوار و این خسارت شدید مالی شد.

خانم ارغند با بیان اینکه جوجه های این مرغداری بیمه نبوده و ستاد بحران نیز تا کنون هیچ جواب اقناع کننده و حمایت شایسته ای نداشته است، بیان می دارد: متأسفانه بر اثر سقوط این بهمن سنگین و رانش زمین، بیش از  ۶ میلیارد ریال متضرر شده ایم.

وی با اشاره به اینکه از همان لحظات ابتدای وقوع حادثه و علی رغم مسدود بودن راه ها؛ فرماندار ملکشاهی، معاون امور دام استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و شهردار ملکشاهی، از این واحد فروریخته بازدید داشته اند و زحمات و ابراز همدردی شان، شایسته تقدیر است، یادآور می شود: متأسفانه بیمه ها تا ۴۱ روز عهده دار خسارت های وارده به مرغداری ها و جوجه ها هستند و بعد از آن هیچ گونه خسارتی پرداخت نمی کنند.

ستاد حوادث مترقبه پاسخ قانع کننده ای ندارد

این بانوی مرغدار زیان دیده با بیان اینکه ستاد بحران در قبال حوادث غیر مترقبه هیچ پاسخ قانع کننده ای ندارد و جبران خسارت های وارده را تنها وظیفه ذاتی بیمه ها و خود زیان دیدگان می داند، خاطرنشان می سازد: در طول این مدت با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و معاونین وی مکرر تماس برقرار شده اما متأسفانه هیچکدام پاسخگو نبوده اند.

این مرغدار ایلامی که بر اثر این آوار و رانش زمین، مرغداری اش به شدت آسیب دیده، جوجه های ۴۴ روزه اش تلف شده و تمام سرمایه اش نابود شده است؛ تصریح می کند: مشخص نیست که فلسفه وجودی و مرامنامه تشکیل برخی ستادها هچون ستاد بحران چیست؟ آیا این خسارت سهمگین که جمعی از بانوان ایلامی را زمیگیر و گرفتار کرده است؛ بحران نیست و نباید مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرد و برای جبران خسارت های متحمل شده اش، چاره اندیشی شود؟

خانم ارغند با اشاره به اینکه این برف و رانش؛ وی و اعضاء تعاونی شان را به خاک سیاه نشانده است، تأکید می کند: چرا از کارآفرینان و تولیدکنندگان بصورت علمی و عملیاتی حمایت نمی شوند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.