در حالی که سازمان یونسکو سال گذشته با صدور قطعنامه ای اعلام کرد که مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان است و هیچ پیوندی میان آن و یهودیان وجود ندارد، آنتونیو گوتیرس دبیر کل سازمان ملل در اظهاراتی مضحک مدعی شد که این مسجد متعلق به یهودیان است.

ادعای مضحک دبیر کل سازمان ملل: مسجدالاقصی متعلق به یهودیان است

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گوتیرس مدعی شد که همانند روز روشن است مسجد الاقصی که رومیان اقدام به تخریب آن کردند، مکان مقدس یهودیان است.

او تصریح کرد که همچنین کسی نمی تواند منکر این باشد که مسجد الاقصی نزد ۳ ادیان آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت از تقدس ویژه ای برخوردار است.

گوتیرس خاطر نشان کرد که به رغم اینکه از راه حل تشکیل دو کشور حمایت می کند، تصمیمی برای ارائه راهکاری سیاسی به منظور حل منازعه فلسطین ندارد اما حاضر است در صورتی که ضرورت اقتضا کند به طرفین در این زمینه کمک کند.

لازم به ذکر است که سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد () در ۱۸ اکتبر سال گذشته در نشستی در پاریس ـ پایتخت فرانسه ـ قطعنامه ای صادر کرده و طی آن قاطعانه اعلام کرد که هیچ ارتباط و پیوندی میان یهودیان و مسجد الاقصی و صحن براق وجود ندارد و این مسجد متعلق به مسلمانان است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.